کد خبر 1309094
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
سفارت آلمان در کابل به‌زودی بازگشایی می‌شود

نماینده ویژه آلمان برای افغانستان می‌گوید که سفارت این کشور در کابل ممکن است به‌زودی کار خود را از سر بگیرد.

به گزارش مشرق، «یاسپر ویک» نماینده ویژه آلمان برای افغانستان اعلام کرد، احتمال این وجود دارد که در آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی کارمندان سفارت آلمان به افغانستان بازگردند و سفارت این کشور در کابل بازگشایی شود.

پیش از این نیز «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اظهار کرده بود که با کشورهای دیگر اروپایی در حال رایزنی است تا به‌زودی بطور مشترک یک نمایندگی دیپلماتیک جدید در افغانستان دایر کنند.

مکرون در حاشیه سفر خود به دوحه، پایتخت قطر گفته بود که این اقدام می‌تواند امکان بازگشت قریب‌الوقوع سفیران کشورهای اروپایی به افغانستان را فراهم کند که در پی قدرت‌گیری طالبان این کشور را ترک کرده بودند.

در اواسط هفته گذشته، یک هیئت طالبان در دوحه با سفرای آلمان، کانادا، فنلاند، نیوزیلند، ایتالیا، کره جنوبی، کمیسیون اتحادیه اروپا، اسپانیا، آمریکا، نروژ، سوئد، هلند، استرالیا، انگلیس و ژاپن رایزنی‌های داشته است در این دیدار، طالبان از همه کشورها خواستند تا سفارت‌های خود را در کابل بازگشایی کنند.

به گزارش «آسواکا»، رسانه‌های آلمانی به این ترتیب دولت آلمان گام‌هایی را برای تغییر رویکرد در قبال طالبان در دستور کار قرار می دهد.

روزنامه «دی ولت» آلمان نیز اخیراً با استناد به محافل دولتی در این کشور نوشته بود که «مارکوس پوتزل» سفیر آلمان قرار است طی چند هفته آینده به افغانستان سفر کند تا با طالبان درباره چگونگی از سرگیری فعالیت دیپلمات‌های آلمانی در این کشور گفت‌وگو کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس