کد خبر 1309262
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
برگ جدیدی در پرونده مبهم بازیکن خارجی گل‌گهر/ ملی‌پوش گابن: اریک با استعداد است اما...

در حالی که باشگاه گل‌گهر پرونده بازیکن گابنی‌اش را بسته شده فرض کرده اما اظهارات یکی از بازیکنان ملی‌پوش این کشور می‌تواند این پرونده را وارد فاز جدیدی کند.

به گزارش مشرق، ماجرای قانونی بودن یا نبودن حضور اریک بانیاما بوکوم، بازیکن گابنی گل‌گهر هم‌چنان با وجود نامه فدراسیون فوتبال گابن با ابهاماتی روبه‌رو است چرا که از چهار دیدار دوستانه عنوان شده در فدراسیون فوتبال گابن هیچ اطلاعاتی در فضای اینترنت راجع به دیدارهای دوستانه با لیبریا، توگو و رواندا وجود ندارد و فقط می‌توان بازی دوستانه با بنین را در بازه زمانی مطرح شده در نامه نخست فدراسیون گابن (سپتامبر ۲۰۲۰) یافت که اریک بوکوم در لیست این بازی حضور نداشته است.

این ماجرا باعث شده که باشگاه‌های استقلال و پیکان، دو تیمی که اریک بوکوم مقابل آن‌ها به میدان رفته به فکر شکایت از گل‌گهر بیفتند تا شاید با اثبات غیرقانونی بودن حضور بوکوم در میدان، نتیجه بازی را ۳ بر صفر به سود خودشان بکنند. با این حال باتوجه به اظهارات هوشنگ نصیرزاده، عضو هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال احتمال کمی برای رخ دادن این اتفاق وجود دارد چرا که باشگاه گل‌گهر نامه فدراسیون فوتبال گابن را در اختیار دارد و فقط در صورت تکذیب این نامه، استقلال و پیکان شانس پیروزی در این پرونده را دارند.

خود این موضوع یک خلأ قانونی است که صرفا با ارسال نامه‌ از فدراسیون فوتبال مبدا، صلاحیت بازیکن خارجی تایید می‌شود و دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال بدون بررسی مفاد نامه، آن را تایید و به سازمان لیگ فوتبال ارسال می‌کند. باشگاه گل‌گهر هم به جای شفاف‌سازی راجع به این موضوع، به گذاشتن چند استوری‌ اینستاگرامی بسنده کرده است. ابهامات بزرگ ماجرای حضور این بازیکن گابنی باعث شده که به متن خبر انتقال بوکوم به گل‌گهر بی‌توجهی شود.

بیشتر بخوانید:

حمله تند مدیر گل‌گهر به باشگاه استقلال: دنبال گدایی امتیاز نباشید

اسناد تخلف فدراسیون فوتبال گابن و گل‌گهر/ بازی با استقلال و پیکان ۳ بر صفر می‌شود؟ +فیلم

در متن این خبر از عنوان "بازیکن ۱۹۵ سانتی‌متری تیم‌ملی المپیک گابن" برای اریک بوکوم استفاده شده و هیچ کجای متن خبر از تیم‌ملی بزرگسالان گابن صحبت نشده است. همین نکته نشان می‌دهد که احتمالا مسئولان باشگاه گل‌گهر تصور می‌کردند که اریک بوکوم مشمول بند یک ماده قانونی مربوط به بازیکنان آفریقایی می‌شود، چرا که در این بند، بازیکنان برخی کشورهای آفریقایی - که گابن جزو آن‌ها نیست - با داشتن سابقه بازی در تیم‌ملی امید می‌توانند در لیگ ایران بازی کنند. ضمن این که اگر باشگاه گل‌گهر در آن زمان می‌دانست اریک بوکوم حتی یک دقیقه برای تیم ملی بزرگسالان گابن به میدان رفته، از عنوان بازیکن تیم‌ملی گابن به جای بازیکن تیم‌ملی المپیک گابن استفاده می‌کرد.

برای پیگیری بیشتر به سراغ بازیکنان دو سال اخیر تیم‌ملی گابن رفتیم تا شاید از طریق آن‌ها به اطلاعاتی راجع به این ماجرا برسیم. در این بین آندره پوکو، بازیکن فعلی تیم‌ملی گابن و باشگاه آلتای در سوپر لیگ ترکیه حاضر به پاسخگویی شد. از این بازیکن با تجربه تیم‌ ملی گابن که از سال ۲۰۱۰ به طور پیوسته برای تیم ‌ملی کشورش بازی می‌کند، دو سوال به شرح زیر پرسیده شد.

۱. آیا اریک بانیاما بوکوم را می‌شناسد؟

۲. در صورت آشنایی با اریک بوکوم، آیا تاکنون این بازیکن را در تیم‌ملی بزرگسالان گابن دیده است؟

آندره پوکو حضور اریک بوکوم در تیم‌ملی بزرگسالان گابن را تایید نکرد و گفت: بله او را می‌شناسم. اریک بوکوم برای تیم‌ ملی پایه گابن بازی کرده ولی با توجه به این که با استعداد و جوان است، شاید در آینده‌ای نزدیک بتواند برای تیم‌ملی بزرگسالان هم به میدان برود. او زمان دارد.

از صحبت‌های آندره پوکو دو نکته را می‌توان دریافت؛ نخست این که او با اریک بوکوم و رزومه ملی‌اش آشناست و دوم این که او تایید می‌کند که بازیکن گابنی گل‌گهر برای تیم‌های پایه کشورش به میدان رفته اما هنوز برای تیم‌ملی بزرگسالان بازی نکرده است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید بررسی دقیق‌تری نسبت به رزومه اریک بانیاما بوکوم داشته باشند و فقط به یک نامه بسنده نکنند چرا که اگر حضور این بازیکن در فوتبال ایران غیر قانونی باشد، بدعت و راه جدیدی برای حضور بازیکنان دیگر خارجی - که مشمول قانون جذب بازیکنان و مربیان خارجی نمی‌شوند - ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس