برخورد خشن پلیس بلژیک باهزاران معترض به تشدید محدودیت‌های کرونایی

پلیس بلژیک برای متفرق کردن معترضان مخالف اقدامات بهداشتی اجباری علیه همه‌گیری ویروس کرونا از ماشین‌های آبپاش و گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش مشرق، پلیس بلژیک روز یکشنبه برای متفرق کردن معترضان مخالف اقدامات بهداشتی اجباری علیه همه‌گیری ویروس کرونا از ماشین‌های آبپاش و گاز اشک آور استفاده کرد.  

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، حدود ۸۰۰۰ نفر در شهر «بروکسل» به سمت مقر اتحادیه اروپا راهپیمایی کردند و شعار «آزادی» سر دادند. در این راهپیمایی معترضان با نیروهای ضد شورش بلژیک مواجه شدند. این نیروها مانع از رسیدن معترضان به میدان نزدیک مقر اتحادیه اروپا شدند. دو هواپیمای بدون سرنشین و یک بالگرد نیز از آسمان اوضاع را زیر نظر داشتند. پلیس شهر بروکسل برای متفرق کردن معترضان از ماشین‌های آب پاش و گاز اشک آور استفاده کرد.

با پراکنده شدن جمعیت به گروه‌های کوچکتر درگیری‌های بیشتری رخ داد و برخی سطل‌های زباله را آتش زدند. تظاهرکنندگان با اقدامات بهداشتی اجباری  مانند ماسک زدن ، قرنطینه و صدور گواهی واکسن  مخالف بودند. برخی از تظاهرکنندگان  که کودکان خود را به تظاهرات آورده بودند شعار می‌دادند که واکسن کرونا باعث بیمار شدن کودکان نوپای آن‌ها می‌شود.

برخورد خشن پلیس بلژیک باهزاران معترض به تشدید محدودیت‌های کرونایی

روز جمعه، «آلکساندر دو کرو»، نخست وزیر بلژیک مجموعه‌ای از اقدامات را برای تشدید قوانین بهداشتی  اعلام کرد.

بلژیک با جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر، طی ۷ روز گذشته به طور میانگین روزانه بیش از ۱۷۸۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و همچنین ۴۴ مورد مرگ را ثبت کرده است. حدود ۸۰۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سراسر کشور تحت مراقبت‌های ویژه هستند که منجر به شلوغی بیش از حد و به تعویق افتادن درمان برای بسیاری از بیماری‌های دیگر شده است.

چندین کشور اروپایی در هفته‌های اخیر شاهد تظاهرات‌هایی علیه افزایش محدودیت‌های کرونایی بودند.

بلژیک همچنین تزریق واکسن را برای کارکنان خدمات درمانی اجباری کرده و افرادی که از واکسن زدن امتناع کنند در خطر تعلیق قرار خواهند گرفت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی دوباره رو به افزایش گذاشته  و کشورهای آلمان، اتریش، هلند، فرانسه و بلژیک اکنون با موج تازه‌ای از شیوع ویروس کرونا مواجه هستند. در روزهای گذشته در هلند و آلمان نیز مردم با حضور در خیابان‌ها به اعمال محدودیتهای دولت برای مقابله با کرونا اعتراض کرده و این اعتراضات نیز به درگیری با پلیس کشیده شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس