قانونگذار اروپایی: تلاش ماکرون در اعتبار بخشیدن به «بن سلمان» بی‌فایده است

یک قانونگذار اروپایی به شدت از سفر رئیس جمهور فرانسه به عربستان سعودی و دیدار با مقام‌های ارشد این کشور از جمله «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، یک قانونگذار اروپایی یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در رشته توییت‌هایی به شدت از سفر رئیس جمهور فرانسه به عربستان سعودی و دیدار با مقام‌های ارشد این کشور از جمله «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی انتقاد کرد.

«میک والاس» قانونگذار اروپایی در توییتی در این زمینه نوشت: «مهم است به خاطر داشته باشید که عربستان فقط به لطف حمایت فرانسه و دیگران و به لطف سکوت اتحادیه اروپا که بسیار به حقوق بشر اهمیت می‌دهد، توانست نسل کشی مردم یمن را انجام دهد.»

این قانونگذار اروپایی در توییت دیگری نوشت: «ماکرون می‌گوید که نگران تروریست‌های افراطی در فرانسه است و سپس از کشور خودکامه عربستان سعودی بازدید می‌کند که بیش از هر کشوری برای افراطی کردن تروریست ها تلاش کرده است. تلاش ماکرون برای اعتبار بخشیدن به "بن سلمان" ولی‌عهد سعودی هیچ کمکی به اعتبار او نمی‌کند.»

رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در حالی برای دیدار با مقام‌های ارشد عربستان وارد این کشور  شد که برنامه هسته‌ای ایران از جمله محورهای مذاکرات طرفین بود

به نوشته روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد عربستان سعودی در آخرین مرحله از سفر دو روزه خود به خلیج فارس دیدار کرد. رایزنی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، بحران‌های متعدد در لبنان و جنگ جاری در یمن از جمله محورهای مورد مذاکره طرفین اعلام شد.

ماکرون روز جمعه در «دبی» در پاسخ به انتقادات از سفر به ریاض گفت: «اگرچه می‌گوییم دیگر با عربستان حرف نخواهیم زد،   اما می‌توانیم تلاش کنیم تا ثباتی را که در خاورمیانه برای آن تلاش می‌کنیم حفظ کنیم. این به مفهوم آن نیست که ما (قتل خاشقچی را) تأیید یا فراموش می‌کنیم.»

ماکرون در سفر به دبی نیز قرارداد ۱۹ میلیارد دلاری فروش جنگنده‌های «رافال» را اعلام کرد و در جده، شرکت دولتی صنایع نظامی عربستان سعودی نیز سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های فرانسوی ایرباس و فیژا آئرو (Figeac Aéro) را اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس