آزادی 10 نظامی اسیر ارمنستانی از سوی جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان از آزاد سازی شماری از اسرای نظامی ارمنستان خبر داده است.

به گزارش مشرق، جمهوری آذربایجان عصر شنبه به وقت تهران از آزاد سازی شماری از اسرای ارمنستانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» جمهوری آذربایجان ۱۰ نظامی ارمنستانی اسیر را آزاد کرده است. به گفته باکو، این افراد در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱ هنگام جلوگیری از تحرک نیروهای مسلح ارمنستان در مسیر «کلباجار» در نقطه مرز دولتی بازداشت شدند.

منابع رسانه‌ای خبر دادند که ارمنستان نیز نقشه اراضی مین گذاری شده را به باکو تحویل داده است. این فعل و انفعال در حالی رخ داد که ارمنستان روز شنبه کشته شدن یک غیرنظامی خود توسط نیروهای مسلح آذربایجان در قره باغ کوهستانی در روزهای گذشته را به شدت محکوم کرد.

«واهان هونانیان»، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در خصوص این حادثه گفت: «ما کشته شدن یک غیرنظامی خود توسط نیروهای مسلح  جمهوری آذربایجان را که نقض فاحش قوانین بین‌المللی است، به شدت محکوم و غیرقابل قبول می‌دانیم.»

وی افزود، اقدامات ارعاب‌آمیز علیه غیر نظامیان ارمنستان در قره باغ کوهستانی سیستماتیک بوده و ناشی از توجیه بی‌اساس جنایات مشابه توسط نیروهای مسلح آذربایجان است که منجر به تکرار چنین رفتاری می‌شود.

به گفته هونانیان، جنایات اخیر نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان علیه غیرنظامیان، ادامه سیاست ارمنی هراسی، نابودی و پاکسازی قومیت ارامنه توسط مقامات جمهوری آذربایجان است.

یک مقام ارمنستانی چهارشنبه گذشته مدعی شد که جمهوری آذربایجان به طور عمدی ارتباط تلفن همراه واینترنت را در قره باغ کوهستانی مختل می‌کند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در اقدامی جهت تقویت قوای خود از برگزاری یک رزمایش تاکتیکی با هداف افزایش سطح پرسنل نظامی خود خبر داد. وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که  اینرزمایش تاکتیکی با شلیک‌های یگان‌های نارنجک انداز و توپخانه ارتش جمهوری آذربایجان برگزار شد.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد. این دو کشور در روزهای اخیر نیز مجددا با هم درگیر شدند که این غائله نیز با میانجیگری روسیه خاتمه یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس