استعفای «قرداحی»تأثیری در رویکرد عربستان درقبال لبنان نخواهد داشت

یک رسانه لبنانی اعلام کرد که استعفای «جورج قرداحی» تأثیری در نوع رویکرد و نگرش ریاض در قبال بیروت نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، شبکه لبنانی «الجدید» به استعفای «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی این کشور واکنش نشان داد. این شبکه اعلام کرد: قرداحی با هدف بهبود روابط میان ریاض و بیروت از پست خود استعفا داد.

بر اساس این گزارش، الجدید اعلام کرده است: با این حال، شواهد و قرائن حاکی از آن هستند که استعفای قرداحی از پست خود تأثیری در نوع رویکرد و نگرش عربستان سعودی در قبال لبنان نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

عربستان به دنبال کنترل صحنه سیاسی لبنان است

این شبکه عنوان کرد: حتی پس از استعفای قرداحی هم سفیر عربستان خیلی سریع به لبنان باز نخواهد گشت. در واقع، آنگونه که مشخص است، عربستان سعودی اهمیتی به استعفای قرداحی نمی‌دهد و ارزشی برای آن قائل نیست.

گفتنی است، قرداحی روز گذشته با برگزاری یک نشست خبری رسما استعفایش را اعلام کرد. وی در این نشست خبری گفت: نیازی نیست که یک بار دیگر داستان را از ابتدا تعریف کنم و یادآوری کنم که سخنانم درباره یمن را پیش از انتصاب در پست وزارت بیان کرده بودم.

قرداحی افزود: پس از اظهاراتم درباره یمن هجمه سنگین و البته غرض‌ورزانه‌ای از سوی برخی رسانه‌های لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه من به راه افتاد. همین هجمه گسترده و عامدانه موجب شد تا مطالبات از من برای استعفا مطرح شوند.

وی عنوان کرد: من نمی‌خواهم مایه آزار و اذیت برای لبنان باشم. طبیعی است که برادران لبنانی‌ام در کشورهای حاشیه خلیج فارس از خودم برایم مهمتر هستند. از همین روی، تصمیم گرفتم از پستم استعفا دهم.

قرداحی گفت: واقعیت این است که جنگ یمن تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد و روزی فرا خواهد رسید که طرف‌های درگیر در این جنگ دور یک میز برای مذاکره با یکدیگر خواهند نشست. رئیس جمهور ماکرون با عربستان در خصوص از سرگیری روابط آن با لبنان صحبت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: صحبت‌های چند هفته پیش وزیر خارجه عربستان در خصوص اینکه ریشه مشکلات ریاض با بیروت فراتر از سخنان وزیر اطلاع رسانی لبنان است، خود به تنهایی گویای همه چیز است. با توجه به مطالبات بسیاری که برای استعفا از پستم وجود دارد، تصمیم به استعفا گرفتم. از این پس، تداوم حضور من در دولت لبنان کاملاً بیهوده است.

قرداحی گفت: از گروه‌هایی که از من حمایت به عمل آوردند تشکر می‌کنم. همه ما در راستای خدمت به اهداف عالی لبنان حرکت می‌کنیم. از آنجایی که ابتکار عمل جدیدی برای از سرگیری روابط میان عربستان و لبنان از سوی ماکرون مطرح شد، از پست خود استعفا دادم. امیدوارم طرح فرانسه برای بازگشت روابط ریاض و بیروت موفقیت آمیز باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    نه تنها تاثیری ندارد که شاید تاثیرات منفی اش بیشتر هم باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس