دستگیری ۳ مأمور سرویس‌های امنیتی اوکراین در روسیه

نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه ۳ شهروند اوکراینی که در حال انجام فعالیت‌های خرابکارانه و جمع آوری اطلاعات محرمانه در روسیه بودند را دستگیر کردند که یکی از آنها قصد ارتکاب یک حمله تروریستی را داشت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که نیروهای این سازمان سه مأمور سرویس‌های امنیتی اوکراینی - یک پدر و پسر و یک تبعه دیگر این کشور را دستگیر کردند. این پدر و پسر اوکراینی در حال جمع آوری اطلاعات درباره تأسیسات راهبردی روسیه بوده و مرد اوکراینی نیز قصد انجام اقدامات خرابکارانه و تروریستی را داشت.  

در بیانیه منتشره در این رابطه توضیح داده شده: «دو مأمور سرویس‌های امنیتی اوکراینی بازداشت شده: مردی به نام کووال زینووی- متولد سال ۱۹۷۴، به همراه پسرش، ایگور-متولد ۱۹۹۹ در کی‌یف بودند که با هدف جمع آوری اطلاعات، گرفتن عکس و ویدئو از فعالیت شرکت‌های مهم، تأسیسات حیاتی و زیرساختارهای حمل و نقلی به روسیه آمده بودند. علاوه بر این دو نفر، یک افسر سرویس امنیتی اوکراین و مأمور سری اداره اطلاعات وزارت دفاع این کشور نیز که با هدف اقدامات خرابکارانه و تروریستی در روسیه بسر می‌برد، نیز توسط نیروهای ویژه دستگیر شده است.

به گفته مقامات امنیتی، این فرد که چندین قبضه اسلحه نیز نزد وی کشف شده، قصد داشت با استفاده از دو بمب دست ساز که در آن از مواد منفجره به وزن ۱.۵ کیلوگرم استفاده شده بود، یک حمله تروریستی را مرتکب شود. این فرد به استخدام شدن توسط وزارت دفاع اوکراین و اعزام به خاک روسیه به منظور اقدامات خرابکارانه اعتراف کرده است.

در اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان ماه) نیز نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه یک تبعه اوکراینی را دستگیر کرده بوند که طی سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در استخدام سرویس‌های امنیتی اوکراین بوده و سپس به روسیه سفر کرده و در این کشور اطلاعات محرمانه دولتی را جمع آوری کرده و به کی‌یف مخابره می‌کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    از این نوع زیاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس