کد خبر 1307665
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
روسیه و مصر رزمایش مشترک برگزار می کنند

ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد که ناوهای این کشور برای شرکت در رزمایش مشترک با مصر بزودی وارد بندر «اسکندریه» می شوند.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی ناوگان دریای سیاه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که فردا (جمعه) رزمایش مشترکی با مصر با عنوان «پل دوستی -۲۰۲۱» آغاز می شود و ناوگروه روسی برای این منظور وارد بندر اسکندریه می شود.  

 از روسیه سه ناو، ناوچه و شناور امدادرسانی از جمله ناوشکن «آدمیرال گریگورویچ» و ناوچه گشت زنی «دیمیتری روگاچف» و از مصر نیز دو ناو و ناوچه موشک انداز در رزمایش شرکت می کنند.  

فرماندهی ناوگروه روسی را دریادار «ویکتور کوچکازوف» فرمانده پایگاه دریایی «نووراسیسک» برعهده دارد که در محل برگزاری رزمایش مشترک با مصر حضور خواهد داشت.

 این رزمایش مشترک در شرق دریای مدیترانه و محدوده دریایی نزدیک به بندر اسکندریه برگزار می شود.

در مرحله نخست، بر اساس برنامه رزمایش، ناوها و ناوچه های روسیه و مصر حمله ناوچه ها و قایق های نظامی را دفع می کنند.

علاوه بر آن در جریان رزمایش، ناوگروه های روسیه و مصر با حمایت بالگردها، تاکتیک های برای دفاع از مسیرهای دریایی در برابر خطرها و تهدیدها و امدادرسانی دریایی به کشتی ها را تمرین می کنند.

این رزمایش تا روز دهم ماه دسامبر ادامه خواهد داشت.  

روسیه و مصر از سال ۲۰۱۵ رزمایش دریایی مشترک برگزار می کنند و سال گذشته این رزمایش در دریای سیاه و بندر نووراسییسک روسیه برگزار شد.  

به عقیده تحلیلگران مسائل نظامی، یکی از اهداف این رزمایش مشترک، بازاریابی سلاح های روسیه است و مسکو به دنبال این است که مصر را به یکی از بازارهای فروش تجهیزات نظامی و دفاعی خودش تبدیل کند.

تحلیلگران می گویند، مصر روابط نزدیک با آمریکا دارد، بنابر این رزمایش مشترک روسیه با این کشور می تواند به منزله تلاش مسکو برای نزدیکتر شدن به مصر به عنوان یک کشور هم پیمان با آمریکا باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس