روسیه گروهی از اتباع خود و چندکشور را از افغانستان خارج کرد

روسیه ۲۱۴ نفر از اتباع خود و برخی کشورها را با سه فروند هواپیما از افغانستان خارج کرد.

به گزارش مشرق، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: وزارت دفاع روسیه سه فروند هواپیمای ترابری نظامی ۷۶-ایل به کابل اعزام کرده بود که حامل محموله های کمک های انسانی به مردم افغانستان بود.

این هواپیماها در بازگشت ۲۱۴ نفر شامل اتباع روسیه، قرقیزستان و شماری از دانشجویان افغان که در موسسات آموزش عالی روسیه تحصیل می کنند را به روسیه منتقل کردند.

این سه هواپیما در فرودگاه چکالوفسکی در استان مسکو به زمین نشست.  

در هر یک از این هواپیماها، یک اکیپ پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به افرادی که به روسیه منتقل شدند، مستقر شده بود.

 وزارت دفاع روسیه روز ۲۷ آبان ماه نیز از تخلیه ۳۸۰ نفر از افغانستان که شامل شهروندانی از کشورهای روسیه، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان، اوکراین و افغانستان بودند، خبر داد.  

این افراد با ۳ فروند هواپیمای ترابری نظامی روسی ایل-۷۶ که  ۱۰۸ تُن  کمک های بشردوستانه روسیه را به کابل منتقل کرده بودند به روسیه به روسیه بازگشتند.

روسیه پیشتر گفته بود که سفارت این کشور در کابل همچنان به کار خود ادامه می دهد و فقط شماری از کارکنان آن به روسیه منتقل خواهد شد.

گروه طالبان روز ۱۵ ماه اگوست تصرف افغانستان را اعلام کرد و فقط منطقه پنجشیر در شمال افغانستان خارج از کنترل این گروه قرار دارد. پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، خروج گسترده پناهندگان و تخلیه نمایندگی های دیپلماتیک غربی و کارکنان شرکت ها از این کشور آغاز شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس