مهاجم ۱۵ ساله دبیرستان میشیگان آمریکا به عنوان بزرگسال، متهم به قتل شد

هم زمان با مرگ چهارمین دانش آموز در حمله مسلحانه به دبیرستانی در میشیگان آمریکا، مهاجم مسلح ۱۵ ساله به عنوان بزرگسال متهم به قتل شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ای بی سی نیوز؛ در حمله بعداز ظهر چهارشنبه به دبیرستان شهرک آکسفورد نزدیک شهر دیترویت در ایالت میشیگان، سه دانش آموز ۱۴ تا ۱۷ ساله جانشان را ازدست دادند و هفت تن دیگر شامل یک آموزگار زخمی شدند.

کارن مک دونالد دادستان ناحیه اوکلند گفت: اتان کرامبلی مهاجم مسلح ۱۵ ساله پس از دستگیر و بازداشت شدن، به عنوان بزرگسال، متهم شد. او ابراز اطمینان کرد که داستان ها بتوانند از پیش طراحی شدن و با نقشه قبلی بودن این تیراندازی را، اثبات کنند.

اتهام های کرامبلی شامل یک مورد تروریسم منجر به مرگ، چهار مورد قتل، هفت مورد حمله با قصد قتل و ۱۱ مورد در اختیار داشتن سلاح گرم برای ارتکاب جنایت است و احتمال دارد اتهامات بیشتری به وی وارد شود.

مقام های محلی گفتند که این نوجوان، اسلحه نیمه خودکار پدرش را که در حراج جمعه سیاه خریداری کرده بود، با خود به مدرسه برده است.

به گفته مکدونالد، دادستان ها سرگرم بررسی وارد کردن اتهاماتی به والدین این نوجوان هستند.

شبکه سی ان ان به نقل از "کوین رابرتس" رییس پلیس کلیتون کانتی اعلام کرد که در این تیراندازی، ۲ زن، یک مامور پلیس و یک مظنون کشته شده اند. هنگامی که پلیس در محل تیراندازی حاضر شده و سعی در کمک به قربانیان داشته، از سوی مظنون مورد حمله قرار گرفته و در این درگیری، مظنون و یک افسر پلیس کشته شدند.

با روی کار آمدن جو بایدن رییس جمهوری کنونی آمریکا، این کشور شاهد افزایش هرچه بیشتر و بدون وقفه خرید سلاح از سوی شهروندان آمریکایی بوده که کارشناسان آن را از علل شدت گرفتن تیراندازی های وسیع در آمریکا دانسته اند. تیراندازی منجر به کشتار جمعی  در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم  میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد.

پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین شش ماه بود اما در دهه ها و به ویژه سال های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته بطوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می شود.

به گزارش سی ان ان، نیمی از کشورهای توسعه یافته جهان حداقل یک مورد تیراندازی کشتار جمعی بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۹ داشته اند و دیگر کشورهای جهان نیز طی ۲۲ سال گذشته بیش از هشت مورد را شاهد بوده اند، اما آمریکا طی این مدت شاهد ۱۰۰ مورد کشتار جمعی با سلاح گرم بوده که دوهزار کشته و مجروح برجای گذاشته است.
آمریکا تنها کشوری است که شمار اسلحه در آن از شمار افراد بیشتر است.  بنابر داده های  موسسه سوئیسی اسمال آرمز سُروی (Small Arms Survey (SAS)  به ازای هر یکصد شهروند آمریکا، ۱۲۰ قبضه سلاح وجود دارد. این آمار در قیاس با دیگر کشورهای جهان رقم بسیار بالایی است، 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    سازمان های بشر دوستانه کجان؟ این یک بچس ...ننگ بر حکومت (منطق شبکه های فارسی زبان )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس