کد خبر 1284098
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
پنج تن دیگر قربانی خشونت مسلحانه در آمریکا شدند

در تیراندازی بامداد یکشنبه نزدیک یک باشگاه شبانه در ایالت کارولینای شمالی آمریکا، ۲ تن کشته و سه تن زخمی شدند.

به گزارش مشرق، تروور مورفی از دفتر کلانتر شهر مارلبورو گفت که این تیراندازی در یک مکان توقف خودرو نزدیک مرز کارولینای حنوبی با شمالی رخ داده و کلانتر این شهر با همکاری مقام های کارولینای شمالی برای شناسایی و مکان یابی چند مهاجم که در این تیراندازی شرکت داشته اند، تلاش می کند.

هنوز انگیزه شمار و هویت مهاجمان و نام قربانیان این حادثه اعلان نشده و ساکنان این شهر خواستار تلاش نیروهای پلیس برای متوقف کردن خشونت های مسلحانه شده اند.

مقامات پلیس مینه سوتای آمریکا روز یکشنبه هم اعلام کرده بودند که بر اثر تیراندازی در یک رستوران در شهر سنت پاول در این ایالت، یک نفر کشته و ۱۴ نفر مجروح شده اند.

اداره پلیس سنت پاول اعلام کرد تیراندازی در ساعت ۱۲ و  ۱۵ دقیقه بامداد یکشنبه به وقت محلی در یک رستوران، منجر به مجروح شدن ۱۴ نفر و کشته شدن یک زن ۲۰ ساله شد. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که چندین نفر در تیراندازی به سوی این رستوران شرکت داشته‌اند و این ۳۲ مین تیراندازی در شهر سنت پاول از ابتدای سال جاری تاکنون است.

 طبق گزارش نهاد غیر دولتی " آرشیو خشونت‌های مسلحانه" در پنج ماه گذشته از آغاز سال ۲۰۲۱، حدود ۲۳۱ مورد تیراندازی جمعی در آمریکا اتفاق افتاده است. در سال ۲۰۱۹ تیراندازی‌های جمعی ۴۱۷ مورد و در سال ۲۰۲۰ این خشونت‌ها به ۶۰۰ مورد رسیده است. ماه گذشته بر اثر تیراندازی در ایالت‌های کلرادو و فیلادلفیا، دستکم ۱۱ نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شده است. پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می‌داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین شش ماه بود اما در دهه‌ها و به ویژه سال‌های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته بطوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی‌های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس