کد خبر 1307538
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
ثبت نخستین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در امارات

امارات متحده عربی از ثبت نخستین مورد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» گفت.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت امارات روز چهارشنبه یادآورشد که فرد مبتلا، خانمی آفریقایی است که از یک کشوری آفریقایی وارد امارات شده است.

وی که رهسپار یک کشور عربی بوده، ۲ دُز واکسن کرونا را نیز دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، فرد متبلا به سویه جدید کرونا اکنون در قرنطینه بسر می برد و وضعیت  وی تحت کنترل است.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه هفته جاری خبر داد که گونه جهش یافته ویروس کرونا با نام او میکرون احتمالا در سراسر جهان گسترش خواهد یافت و به دلیل شیوع سریع آن خطرناک است و در برخی نقاط می‌تواند عواقب شدیدی را به همراه داشته باشد. 

اولین مورد » او میکرون » در ۲۴ نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد و از آن زمان تاکنون این ویروس کرونای جهش یافته در بیش از ۱۲ کشور جهان گسترش یافته است و بسیاری از آن‌ها برای کنترل این بیماری محدودیت‌های سفر را اعمال کرده اند. 

اومیکرون که پژوهشگران آن را بسیار نگران‌کننده ارزیابی می‌کنند، به دلیل جهش‌های زیاد ممکن است، اثر بخشی واکسن‌های موجود برای پیشگیری از ابتلا به آن را با چالش مواجه کند.  

انتشار سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا در کشورهای جهان و نگرانی از طولانی شدن دوره همه گیری این گونه تازه، زنگ خطر تازه را برای بازارهای مالی بین المللی دوباره به صدا درآورده است. 

به گفته کارشناسان و تحلیلگران، ظهور سویه اومیکرون حاصل رویکرد بی‌عدالتی و نابرابری در توزیع واکسن کرونا در سطح جهان و احتکار واکسن از سوی برخی کشورهای ثروتمند است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس