توافق کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تزریق سوم واکسن کرونا

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای آغاز عملیات تزریق سوم واکسن کرونا به توافق رسیدند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روزنامه «الشبیبیه» عمان، نشست فوق العاده معاونان وزیران بهداشت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ظهر امروز (یکشنبه) بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و شرکت کنندگان بر لزوم ایمن‌سازی مردم این کشورها علیه ویروس های جهش یافته کرونا از طریق تزریق سوم واکسن کرونا به توافق رسیدند.  

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان همچنین بر رعایت نکات بهداشتی و التزام به استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری تجمعات و شستشوی مرتب دست‌ها تاکید کردند.  

در این نشست معاونان وزیران بهداشت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وضعیت شیوع ویروس جهش یافته کرونا به نام «او میکرون» را بررسی و پیرامون هم افزایی تلاش‌ها برای مقابله با این ویروس جهتش یافته تبادل نظر کردند.  

همچنین اقدامات انجام شده توسط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای مقابله با این ویروس بررسی شد.  

روزنامه الشبیبیه عمان بدون اشاره به نام کشوری اضافه کرد که در این نشست برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گزارشی از ثبت چند مورد ویروس جهش یافته «او میکرون» را ارائه دادند.  

به نوشته این روزنامه، بر اساس گزارش این کشورها تاکنون هیچ موردی از مبتلایان به ویروس «او میکرون» در مراقبت‌های ویژه بستری نشده‌اند و تاکنون مرگی ناشی از ابتلا به این ویروس ثبت نشده است اما هنوز قضاوت برای سرعت و شدت انتشار این ویروس زود است.  

نشست فوق العاده معاونان وزیران بهداشت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حالی امروز برگزار شد که خبرگزاری عربستان سعودی (واس) روز چهارشنبه هفته گذشته از ثبت اولین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا به نام «او میکرون» در این کشور خبر داد و اضافه کرد که این فرد مبتلا یکی از شهروندان عربستان است که به تازگی از یکی از کشورهای شمال آفریقا بازگشته است.  

این اولین مورد ابتلا به ویروس «او میکرون» بود که در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام شد.

اولین مورد» او میکرون» در ۲۴ نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد و از آن زمان تاکنون این ویروس کرونای جهش یافته در بیش از ۱۲ کشور جهان گسترش یافته است و بسیاری از آن‌ها برای کنترل این بیماری محدودیت‌های سفر را اعمال کرده اند.  

اومیکرون که پژوهشگران آن را بسیار نگران‌کننده ارزیابی می‌کنند، به دلیل جهش‌های زیاد ممکن است، اثر بخشی واکسن‌های موجود برای پیشگیری از ابتلا به آن را با چالش مواجه کند.  

انتشار سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا در کشورهای جهان و نگرانی از طولانی شدن دوره همه گیری این گونه تازه، زنگ خطر تازه را برای بازارهای مالی بین المللی دوباره به صدا درآورده است.  

به گفته کارشناسان و تحلیلگران، ظهور سویه اومیکرون حاصل رویکرد بی‌عدالتی و نابرابری در توزیع واکسن کرونا در سطح جهان و احتکار واکسن از سوی برخی کشورهای ثروتمند است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس