فارس منتشر کرد:اسناد تخلف فدراسیون فوتبال گابن و گل‌گهر/بازی با استقلال و پیکان3 بر صفر می شود؟+فیلم

باشگاه گل‌گهر با استناد به نامه فدراسیون گابن از باگناما در ۲ بازی اخیر این تیم استفاده کرده در حالی که اسناد نشان می‌دهد چنین بازیکنی در ۴ مسابقه تیم ملی این کشور بازی نکرده است.

به گزارش مشرق، اریک باگناما مهاجم تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان بازیکنی است که به تازگی به این تیم پیوسته و البته حضور وی در دیدار با استقلال یکی از مباحث اعتراض این باشگاه برای تغییر نتیجه مسابقه است.

استقلال و تیم‌های دیگر معتقد هستند این بازیکن بدون داشتن بازی ملی با گل‌گهر سیرجان قرارداد امضا کرده و به همین دلیل بازی‌های رو در روی دو تیم باید ۳ بر صفر شود. از طرفی فدراسیون فوتبال گابن با ارسال نامه به فدراسیون فوتبال کشورمان تائید کرده این بازیکن جزو بازیکنان تیم ملی بزرگسال این کشور در ۴ مسابقه با لیبی، بنین، توگو و روآندا بوده است.

در این نامه اشاره شده که باگناما در بازی با لیبی ۴۵ دقیقه،در دیدار با بنین هفت دقیقه، در بازی با توگو ۳۲ دقیقه و در نهایت در بازی با روآندا چهار دقیقه بازی کرده است.

خبرگزاری فارس با توجه به نامه رسمی فدراسیون گابن مبنی بر بازی کردن «اریک بابوئه باگناما بوکوم» در ۴ بازی تیم ملی گابن به بررسی این موضوع پرداخته که آیا نامبرده در ترکیب تیم ملی کشورش بازی کرده است یا خیر اما شواهد و قرائن نشان می دهد اثری از این بازیکن در بازی‌های اعلام شده نیست و حتی تاریخ برگزاری مسابقات هم شبهاتی ایجاد کرده است. 

از طرف دیگر فهرست فدراسیون فوتبال گابن که نام بازیکنان مد نظر سرمربی این تیم برای  بازی با بنین در یکی از صفحات فدراسیون این کشور که رسمی و دارای تیک آبی است منتشر شده که باز هم نامی از اریک باگناما در آن دیده نمی‌شود.(تصویر ترکیب اصلی و نفرات ذخیره این تیم در دیدار گابن و بنین را مشاهده کنید:

اسناد تخلف فدراسیون فوتبال گابن و گل‌گهر/ بازی با استقلال و پیکان ۳ بر صفر می‌شود؟ +فیلم

اسناد تخلف فدراسیون فوتبال گابن و گل‌گهر/ بازی با استقلال و پیکان ۳ بر صفر می‌شود؟ +فیلم

همچنین در نامه فدراسیون گابن به گل‌گهر اشاره شده مسابقه دو تیم در شهر «liberville» پایتخت گابن برگزار شده در حالی که این مسابقه در لیسبون پرتغال برگزار شده و حتی در لیست نفرات این بازی نیز به این موضوع اشاره شده است.( تصویر لیست بازیکنان دو تیم برای مسابقه در زیر قابل مشاهده است و به شهر محل برگزاری که دور آن زرد شده اشاره شده است)

اسناد تخلف فدراسیون فوتبال گابن و گل‌گهر/ بازی با استقلال و پیکان ۳ بر صفر می‌شود؟ +فیلم

در نامه دیگری که فارس آن را به دست آورده رسما برنامه این تیم برای سفر به گامبیا درج شده است.در این نامه با سربرگ فدراسیون گابن آمده این تیم برای برگزاری مسابقه با تیم ملی گامبیا از تاریخ ۷ نوامبر تا تاریخ ۱۷ نوامبر به سمت بانجول، پایتخت این کشور با هواپیما پرواز کرده است.در نامه منتشر شده از فدارسیون گابن به باشگاه گل گهر اشاره شده که این تیم در تاریخ ۱۰ نوامبر به مصاف تیم ملی توگو رفته است. چگونه ممکن است که وقتی تیم ملی گابن در تاریخ ۷ نوامبر راهی یک کشور دیگر شده و تا هفدهمین همین ماه برای برگزاری مسابقه در کشور گامبیا حضور داشته، در تاریخ ۱۰ نوامبر مقابل توگو به میدان رفته است؟ این مساله هم نشان می‌دهد  نامه ارسالی فدراسیون گابن دچار مشکل است. (تصویر نامه و برنامه فدراسیون گابن برای بازی تیم ملی این کشور را در زیر می بینید)

اسناد تخلف فدراسیون فوتبال گابن و گل‌گهر/ بازی با استقلال و پیکان ۳ بر صفر می‌شود؟ +فیلم

فدراسیون گابن همچنین اعلام کرده که در تاریخ‌ ۹ سپتامبر ۲۰۲۰ در بازی گابن مقابل لیبریا به مدت یک نیمه در زمین حضور داشته که اصلا چنین بازی در هیچ سایت خارجی ثبت نشده است. در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۲۱ نیز فدراسیون گابن نوشته که باگناما در دیدار مقابل رواندا ۴ دقیقه در میدان بوده که این بازی نیز وجود خارجی ندارد. جالب اینجاست که در سایت فدراسیون فوتبال گابن و تقویم فوتبال این کشور، چنین بازی‌هایی اصلا ثبت نشده است. این بازی‌ها در تقویم‌ فیفادی هم نیست. 

برای روشن شدن بیشتر ماجرا به فیلم دیدار گابن و بنین که با برتری ۲ بر صفر بنین به پایان رسیده، دست پیدا کردیم و خلاصه‌ای از این بازی تا دقیقه ۹۰ قابل مشاهده است که اثری از اریک باگناما در آن دیده نمی‌شود.

با لیست رسمی ترکیب فدراسیون گابن برای بازی با بنین و فیلم این مسابقه، کاملا مشخص است که این بازیکن به هیچ عنوان در ترکیب تیم ملی کشورش بازی نکرده و حضور وی در ترکیب تیم فوتبال گل‌گهر غیرقانونی بوده است. فریبرز محمود زاده در برنامه گذشته فوتبال برتر مدعی شد به نامه فدراسیون گابن استناد شده اما باید از سازمان لیگ سوال کرد آیا استعلام دقیقی در خصوص چنین نامه‌هایی گرفته می‌شود یا خیر؟

با این شرایط قطعا سازمان لیگ باید در خصوص حضور این بازیکن در بازی‌های گذشته گل‌گهر که یکی از آنها دیدار با استقلال و دیگری با پیکان است تصمیم گیری کرده و پاسخگوی افکار عمومی باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    10 18
    ابر و باد و مه و خورشید فلک در کارند که نتیجه نگرفتن فرحاد جای دیگه جبران بشه خودشون با ۲ بازیکن غیر مجاز جلو نساجی بازی کردن چرا صدای کسی در نمیاد
    • US ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      7 0
      ای ساده!!! ابر و باد در خدمت غارت پول این مملکت فلک زده با فوتبال کثیف است
    • ا IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      2 8
      کیسه کشا صابون به دلتون نزنید،اگه خلافی هم مرتکب شده باشه ،فدراسیون گابن هست وگل گهر دخل و تصرفی دراین خلاف نداشته،غیرازاینکه ثابت کنندتبانی انجام شده ،که اونم مراحل پیچیده ای داره پس بهتره ازمسئولان تیم تون بخوایدبجای دست وپازدن تو پیشینه وقراردادبازیکنان رقیب،یک مربی بادانش،باتجربه وبدون خودبزرگ بینی (البته پوشالی) جذب کنند
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 6
    جالبه این بنده خدا اگه عضو تیم ملی نیست یعنی بازیکن ضعیفتری از اونی که ادعا میکند است. پس استقلال جلوی یک بازیکن ضعیف واداده!! حق اینه که ۳ صفر بازی را به نفع کل گهر بزنن!!! چون گل‌گهر اینجا ضرر کرده!
    • علی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      0 0
      چرا صدای کس درنمی‌آید واقهن قانون مند هستین قانون گذاشتن زمانت بانکی استقلال کجاست اونم بی زحمت دربیارن اگر خیر قانون باشه اول استقلال آقای ردبالها دکتر رها
  • Mehdi IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    1 0
    آدم یاد تخلفات مهدی طارمی و مهدی ترابی و سایر بازیکنان لنگپولیس میوفته ،که هیچ کس رسیدگی نکرد وگرنه الان لنگ باید دسته ۲ بود....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس