محمود میرلوحی

محمود میرلوحی به تازگی در اظهاراتی مدعی شد که اصلاح‌طلبان هرگز از پشتیبانی حاکمیتی برخوردار نبوده‌اند و همواره روی پای خودشان ایستاده‌اند!

سرویس سیاست مشرق _ محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب، از حامیان تحریم انتخابات و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با شماره چهارشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون شرایط سیاسی روز کشور گفته است: معتقد هستم که اصلاحات می تواند به میدان بازگردد، می‌تواند خود را بازسازی کند و اختلافات داخلی خودش را کمتر بکند و فاصله خودش را با جامعه و رای دهندگان کم تر بکند و می‌تواند پل ارتباطی و سرمایه اجتماعی خودش را بازسازی کند. البته به شرط اینکه جدی کار کند و مرتب مسائل را رصد کند.

او می‌افزاید: احزاب و دوستان اصلاح‌طلب نباید به تعطیلات بروند و مایوس شوند، چراکه تجربه دولت احمدی نژاد را داریم که در ابتدای کار اصول‌گرایان چه انسجامی داشتند و چطور از هم تعریف و تمجید می‌کردند اما پس از مدتی ماه عسل آنها تمام شد و با هم درگیر شدند. امروز هم دوستان بدانند یکدستی و تک صدایی نه تنها در ایران بلکه اساسا در همه کشورها ممکن نیست. همین الان در تقسیم غنائم و کیک پیروزی اختلاف است لذا باید دوستان با دقت و رفتار مسئولانه مسائل را رصد و ارزیابی کنند و بدانند به شرطی که بتوانند رابطه خودشان را با مردم و جامعه و رای دهندگان ترمیم و بازسازی بکنند.

میرلوحی در ادامه گفتار خود تصریح می‌کند:

"به نظر می‌آید یکی از گزینه‌هایی که بدون پشتوانه حاکمیت تا حالا توانسته‌اند روی پای خود بایستند و ساحت سیاست کشور را مدیریت کنند همین جریان اصلاحات است"!

او ادامه می دهد: نشان می‌دهد جریان اصلاحات به‌خصوص با ملاحظات و فلسفه و رویه‌ای که دارد (تاکید می‌کنم رویه‌اش همچنان باید خرد جمعی و مشارکت همه بخش‌ها باشد) و به مفهوم واقعی کلمه ارتباط با خواست و نیاز و مطالبات جامعه را فراموش نکند و همواره به دنبال راه‌حل‌های بهتر و مخالف درجا زدن و ماندن در وضع موجود باشد. اگر چنین ویژگی‌هایی را در دیدگاه‌ها و رفتارش در حوزه فرهنگ، اقتصاد، امنیت و... به روز کند تصور می‌کنم مجددا صحنه گردان فضای سیاسی کشور باشد. [۱]

بازنشستگانی که باید حقوق آنها قطع شود/ چپ‌ها بدون پشتوانه حاکمیت روی پای خودشان ایستاده‌اند!

*مدخل ورود تحلیلی به اظهارات میرلوحی از آنجا خواهد بود که بدانیم چپ‌های ستادی دست به "تحریم انتخابات ۱۴۰۰" زده‌اند و از همین‌روست که مجبورند از الزامات بازگشت به صحنه سیاست سخن بگویند.

از این مقطع مهم در حرف‌های آقای میرلوحی هم بگذریم که چگونه بی‌پروا، از انتظار اصلاح‌طلبان برای بروز اختلاف درون جریان اصولگرا و البته شکل‌گیری اختلاف میان سران قوا حرف می‌زند و اصلاح‌طلبان را آلترناتیو این وضعیت احتمالی مطرح می‌کند!

مع‌الوصف بخش مهمتری هم در این اظهارات هست که پرداخت به آن یک ضرورت به نظر می‌رسد و آن ژست تأکیدآمیز میرلوحی بر استقلال اصلاح‌طلبان از نظام اسلامی و استفاده نکردن از پشتوانه حاکمیت برای سیاست‌ورزی است!

این ادعا در حالی است که از مجموع بیش از ۴۰ سال گذشته از عمر نظام اسلامی؛ رجال اصلاح‌طلب در اکثر تمام این سال‌ها بر مناصب قدرت کشور حضور داشته‌اند. و این آنها بوده‌اند که همواره با پشتوانه حاکمیت و بیت‌المال در مناصب انتخابی و انتصابی حضور یافته‌اند و عمده آنها هم‌اکنون از منبع حقوق بازنشستگی که نظام اسلامی برایشان مقرر کرده ارتزاق می‌کنند.

حکما آقای میرلوحی خود را به تجاهل زده که تمام آن لبخندهایی که در کرسی شورای شهر دهه ۹۰ و کمیته دهه ۶۰ می‌زده؛ با پشتوانه حاکمیت بوده است.

آیا این اصلاح‌طلبان ستادی نبودند که در فتنه سال ۸۸ با اینکه نقش‌های بزرگی در این بلای عظیم داشتند اما با پشتوانه و خواست همان حاکمیتی که امروز از آن تبری می‌جویند؛ از مجازات‌های بزرگ رهایی یافتند!؟

چرا میرلوحی منکر سال‌ها سماحت نظام درباره جرائم مختلف اصلاح‌طلبان می‌شود و اینطور جلوه می‌دهد که گویا یک دست غیبی آقایان را از مجازات آنهمه جرائم سخت و خشنی که مرتکب شدند رهایی بخشیده است.

جالب است که در کنار این اظهارات بایستی صحبت‌های چند سال قبل حجت‌الاسلام موسوی بجنوردی از اعضای تشکل چپ مجمع روحانیون مبارز را نیز خواند که در اشاره به کمک‌های رهبری به این مجمع گفته بود:‌

"روحانیون مبارز از ابتدای تشکیل تا امروز در همه‌ی قضایا اظهار نظر می‌کنند و جلساتی دارند. حتی مقام معظم رهبری هم هر ماه برای اداره‌ی این جلسات، کمکی به مجمع روحانیون می‌دهند. به خاطر دارم این مبلغ ماهی یک میلیون تومان بود اما اینکه امروز افزوده شده است یا خیر را نمی‌دانم. "[۲]

اپیزود دیگر این انکار تلخ البته حمایت‌های بیدریغ رهبر انقلاب از دولت اصلاحات است.

نگاهی به ده‌ها مورد از بیانات و اقدامات رهبر معظم انقلاب در هنگام دولت وقت اصلاحات نشان می‌دهد که این دولت و رئیس‌جمهور آن همچون تمام دولت‌های دیگر جمهوری اسلامی صراحتا مورد حمایت رهبری نظام در تریبون‌ها و مقاطع مختلف قرار داشته‌اند.

آیا این همه رخداد و رویه تاریخی و اینهمه سند و مدرک نشان از استقلال اصلاح‌طلبان و نبود پشتوانه حاکمیت از برای آنها بوده است!؟

باید این هشدار را داد که در پس ادعای کذب محمود میرلوحی، توطئه‌ای خطرناک قرار دارد.

توطئه‌ای که یک سر آنرا باید در طرح ستاد هسته سخت اصلاحات برای ایجاد "فتنه اقتصادی" یافت و سر دیگرش را در امان‌نامه‌های پیاپی کسانی مثل موسوی خوئینی‌ها و تاجزاده برای مراجع و روحانیت کشور و فراخواندن آنها به استقلال از نظام و سیاست‌ورزی به روش مرحوم منتظری! [۳][۴]

این قصه سر دراز دارد. اگر پاسخ امثال میرلوحی (که پیش از این نیز به جرم نشر اکاذیب به زندان و شلاق محکوم شده بود) توسط خواص کشور و در منابر عقلانی داده نشود...

توجه به این نکته ضروریست که وقتی یک جریان خاص سیاسی دست به تحریم انتخابات می‌زند و این جنایت و این رفتار غیر متمدنانه سیاسی از سوی خواص مورد مذمت و ملامت قرار نمی‌گیرد؛ هیچ بعید نبود که رجال همین جریان در صبح فردایی دیگر از بی‌نسبتی خود با نظام سیاسی کشور حرف بزنند و مدعی باشند که در طول بیش از ۴۰ سال، گذشته مشترکی با نظام اسلامی نداشته‌اند!

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/327180

2_ https://fa.shafaqna.com/news/466889/

3_ mshrgh.ir/1297138

4_ mshrgh.ir/1306903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عطاءالله IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    29 4
    به قول شیمون پرز : اصلاح طلبان سرمایه های اصلی ما در ایران هستند.
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      21 3
      افساد طلبان 8 سال مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردمو توی شیشه کردند و برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف شدند.
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      16 2
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • محسن ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      18 1
      کسانی که از نزدیک با بزرگان این خط آشنا بوده اند بخوبی میدانند که اکثر چپ ها واقعا مقید به اسلام حتی در رعایت ظواهر دین نیستند و چگونه ممکن است که کسی که اسلامی نیست به نظام اسلامی معتقد باشد ؟ دور زدن و اشرافی گری و هرج و مرج اعتقادی و اقتصادی ، کار اصلی اینان میباشد .
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      6 0
      به فضل خدا ملت ما بساط اصلاح طلبان ....ـوع آور را برای همیشه برچید و اظهار وجودهای این جماعت در روزی نامه های زرد و زنجیره ای شان نمی تواند برای ایشان محملی باشد که آرزویش را دارند!
  • حسام IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    5 0
    اینا از اول اموال بیت المال رو غارت کردن بعدشم پس چرا حقوقهای نجومی میگرفتن
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    4 0
    بقول اردوغان که گفته زیر هر سنگی عکس ما هست . مضمونش همنه . احتمالا بسیاری از اقتصاد خصوصی مثل بانک . طی فرصت هائی که طی چهل سال گذشته داشتند اختیار کردند . و دستی در کار دارند . و مشغول هستند . و امیدوار
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    5 0
    دزدان بی درد همیشه خندان هستند از بس حرام خورند
  • محمد نور کجوری IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    مشرق جان .چرا کاغذ حرام میکنی . واردات خودرو را پیگیری کن . انجا که هم اصلاح طلب و هم اصول گرا با هم اختلاف ندارند باید حسابی ترسید . اینبار سر واردات خودرو است که انگار همه متفق النظرند .بویژه مجلس انگار حسابی پیگیر واردات است . برخی نمایندگان هم شروع کرده اند که همه چیز را به خودرو ربط دهند . نماینده ایی امروز میگفت که چون خودرو سنگین وارد نشده به علت کهنگی ادوات حمل و نقل صادرات دارد ضربه میخورد
  • خسرو IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 0
    افساد طلبان نیازی به باز نشستگی ندارند چون آنقدر دارند که هفت پشت آنها نیاز به کار کردن نداشته باشند و بخاطر جمع کردن اموال نامشروع هشت سال مملکت را شخم زدند و الان هم با پولهای باد آورده دلار را با هم آهنگی اسرائیل بالا میبرند و روزنامه جمهوری اسلامی هم برای آنها تبلیغات علیه نظام و دولت مردمی راه انداخته است
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 0
    به نظر می‌آید یکی از گزینه‌هایی که بدون پشتوانه حاکمیت تا حالا توانسته‌اند روی پای خود بایستند و ساحت سیاست رانتخواری و خاصه خوری و ارزخواری و طلاخواری و کارخانه و شرکت و مجتمع خواری و طلبکاری از نظام جمهوری را در کشور را مدیریت و اجرایی کنند همین جریان اصلاحات است
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    جناب میر لوحی چپ عای کذاب ادرس مسکن خودتون به ملت بدین شما برای ملت دل سوز نیستید اکثر شما یا باپول بیت المال به حرام زندگی میگذرانید یا باج بگیر ووطن فروخته به بیگان اید . یک بار برای همیشه محاکمه شوید با ملت ارباب ورعیتی رفتار میکنید .
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    شیمون پرز : اصلاح طلبان سرمایه های اصلی ما در ایران
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    چی داری می گی برا خودت؟ کل دعوای شما اصلاح طلبها با نظام بر سر منافع شخصی و خانوادگی و حزبی و گروهی بوده و هست. دوستان ی وقت گمان نکنند که اصول گراهها از این قاعده مستثنی هستند. نه برادر اونها هم معضلات و گرفتاریهای خاص خودشان را برای مردم درست می کنند. ملت ایران فقط و فقط باید پشت سر حضرت آقا حرکت کنند و کاری به شعارهای قشنگ اصول گرایی و اصلاح طلبی نداشته باشند.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 1
    افسادطلبان از خدا بی خبر !!! چه از جان این ملت می خواهید ؟ همه مشکلات امروز کشور حاصل حاکمیت شوم شماست
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 0
    هشت سال چپاول و غارت منابع ملی و سرمایه های مردم...هشت سال تخریب کارخانه ها...هشت سال تخریب اکثر زیرساختها ...هشت سال زمینه سازی و ایجاد درگیریهای اجتماعی...هشت سال جاسوسی و هشت سال خالی کردن جیب مردم....هشت سال فقیرتر کردن مردم و بیچاره کردن اونها...هشت سال تحثیر عزت ملی.......راستی چی شد اون برگرداندن عزت به گذرنامه های ایرانی که روحانی قولش رو داد؟؟؟؟؟
  • تفکر IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    5 0
    اگر می شد دردوران تصدی هر جریانی ارزیابی دقیقی در رابطه با عمل کردشان به مردم گزارش کرد هیچکسی لفاظی نمی کرد
  • Aliostad IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    4 0
    اگه این انقلاب نبود که الان همه شما رو باید اگر شانس میآوردین از تو حلبی آباد باید جمعتان میکرد ند. شما که از ناخن پا تا موی سرتون از پول بیت المال است .لطفا دهنتو نو ببندید و رو اعصاب مردم راه نری.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 1
    خخخخ
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    جنابتان یک مرکز چند منظوره بنزین وگاز کارواش غذاخوری در ابتدای جاده اوتوبان رشت داشتید واگذار کردید
  • كريم IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    شما افساد طلبها نمي توانيد ما را گول بزنيد. شما ها تا حالا روي پاي آمريكا ايستاده و از او گدايي كرده ايد. شما كه پايگاهي در بين مردم نداريد كه بخواهيد روي پاي خودتان بايستيد.
  • DE ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 0
    چپ‌ها بدون پشتوانه حاکمیت روی پای خودشان ایستاده‌اند!لذا مجبور بوده اند با رانت و شیتیل و دزدی و هپل هپوی بیت المال و تقسیم کارخانه ها و زمینها و امضاهای طلایی..... بین خودشون زندگی نخور بمیری! به جان آقا میری تو نمیری برای خود و برو بچ مهیا کنند حالا ترا بخدا حق ندارند طلبکار باشند هیچ اصلاح طلبی نه حقوق آنچنانی یا نجومی گرفته نه هیچ اصلاح طلبی بازنشستگی داره !!نه کلا این 40 ساله سر کاری بودند حتی نوکر و کلفت و آشپز و راننده و باغبون و معلم شخصی ...بچه هاشون هم فقیرند و حقوق نمیگیرن.خخخ والا بعد میگن چرا دزدی میکنند .
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    تا چند سال پیش که من اطلاع داشتم تعدادی بیش از سی سال یا بیشتر در خارج از کشور حضور داشتند لیکن حقوق بازنشستگی دریافت میکردند.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    به نظر میرسد، اگر همه زیاده برداشتن های افراد تحت عنوان حقوق و مزایا و . . . . اگر باز پس بهمراه سود آن گرفته شود، معلوم می شود که چه کسی روی پای خود ایستاده است!!!!!!!
  • میثم IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    در زمان خاتمی 5میلیارد تومانی که به احزاب اختصاص داد به کدام احزاب تعلق گرفت. شما که نبودید. فکر کردید زمان گذشت . این اقدامات خائنانه خاتمی فراموش می شود
  • هادی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    دلیل اختلاف ودو دستگی نیروهای اصولگرا در زمان احمدی نژاد ترس سران امنیتی و سیاستمدار اصلاح طلب از افزایش محبوبیت احمدی نژاد و حذف حزب اصلاح طلب از صحنه سیاست کشور بود،پس با یک عملیات حساب شده یکی از عناصرشون به اسم مشایی رو به حلقه یاران احمدی نژاد نفوذ دادن وایشان هم بخوبی ماموریتشون رو انجام دادن احمدی نژاد رو که یک تهدید برای حزبشون بود برای همیشه از ریل انقلاب خارج کردن..احتمال انجام چنین کاری برای دولت انقلابی هست ولی با توجه به بصیرت آقای رئیسی احتمال نتیجه دادنش کمه..
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    اصلاح طلبان همواره مورد حمایت شیطان بوده ودر زمان لزوم لشگر هوادار شیطان ومخالفان نظام پشت انها بودهاند کسی برای اصلاح طلبان تره هم خورد نمی کنه هواداران ظاهری انها همان لشگر شیطان است که بخاطر خدمات مفسدین پشتیبان انها هستند همکاری اصلاح طلبان باشیطان هم از این جهت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس