چند مجروح در جریان تیراندازی در دبیرستانی در دیترویت آمریکا - کراپ‌شده

در پی وقوع تیراندازی در دبیرستانی در دیترویت آمریکا چند نفر مجروح شدند.

به گزارش مشرق، در جریان تیراندازی در دبیرستانی در دیترویت آمریکا چند نفر مجروح شدند.

دفتر پلیس اوکلند نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که عامل این تیراندازی دستگیر شده و در بازداشتگاه به سر می‌برد.

در بیانیه پلیس آمده است: «ساعت ۱۲:۵۵ امروز از تیراندازی در منطقه "آکسفورد تاون‌شیپ" مطلع شدیم. عامل تیراندازی دستگیر شده و سلاحی که اقدام به تیراندازی کرده نیز ضبظ شده است. فکر نمی‌کنیم که فرد دیگری در این تیراندازی نقش داشته باشد.

بر اساس گزارش‌ها، چند تیم پزشکی به محل وقوع حادثه اعزام شده تا به انتقال مجروحان به بیمارستان اقدام کنند.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند یا زخمی می‌شوند اما با این حال، به دلیل قدرت لابی سلاح در ایالات متحده، کنگره آمریکا تاکنون حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور نشده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد که در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را دارد نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند در این کشورند.

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس