لاوروف: ناتو حضور نظامی خود را در مرز با روسیه تقویت می کند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: پیمان ناتو حضور نظامی خود در مناطق مجاور مرزهای روسیه را تقویت می کند و تسلیحات و نیروی نظامی مستقر می کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ریانووستی، لاوروف روز سه شنبه در مسکو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کارلوس آلبرتو فرانکو وزیر خارجه برزیل گفت: کشورهای عضو ناتو ازجمله آمریکا و انگلیس در نزدیکی مرزهای ما، واحدهای نظامی و تسلیحات قابل توجه مستقر می کنند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: در اوکراین در خطوط حائل در منطقه مناقشه دونباس، نیروها و تسلیحات بیشتری با حمایت روز افزون مستشاران نظامی غربی متمرکز می کنند   

لاوروف افزود: کشورهای غربی، دولت اوکراین را برای انجام اقدامات ضدروسی تحریک می کنند و این احتمال را بعید نمی دانیم که کی یف به ماجراجویی های نظامی دست بزند.  

وزیر خارجه روسیه از تلاش های گسترده ناتو برای جذب جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی انتقاد کرد و افزود: این اقدامات در حالی انجام می گیرد که غرب از دیدگاه ما در مورد این کشورها اطلاع دارد.  

وی خاطرنشان کرد که دولت اوکراین در شرایطی که برای انحراف توجه افکار عمومی از مشکلات اقتصادی داخلی خود تلاش می کند، غرب کی یف را برای بکارگیری نیروی نظامی علیه منطقه دونباس تشویق و ترغیب می کند.   

وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که هیچ گونه روابطی بین مسکو و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وجود ندارد.

لاوروف پیش تر خاطرنشان کرده بود که ناتو دوست روسیه محسوب نمی‌شود و آنها (مسئولان ناتو) تصمیم گرفتند که دوست روسیه نباشند.

وی ادامه داد: آنها روسیه و چین را تهدید برای ناتو خواندند. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و دوست خوب که نخست وزیر عالی نروژ بود همینک می‌گوید که ناتو باید مسئول امنیت تمام جهان باشد.

روابط روسیه و ناتو پرتنش است و اخیرا ناتو ۱۰ نفر از کارکنان دفتر نمایندگی روسیه در این سازمان مستقر در بروکسل را اخراج کرد و مسکو نیز در واکنش به این اقدام، دفتر خود در مقر ناتو را بست

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس