ایا واکسن‌های کرونا علیه اُمیکرون به‌روزرسانی می‌شوند؟

سازندگان جهانی واکسن در تلاش برای ارتقای واکسن‌های کووید ۱۹ خود علیه اُمیکرون، نوع جهش‌یافته ویروس کرونا هستند که در حال حاضر به تعداد زیادی از کشورهای جهان سرایت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، سازندگان جهانی واکسن در تلاش برای ارتقای واکسن‌های کووید ۱۹ خود علیه اومیکرون، نوع جهش‌یافته ویروس کرونا که در حال حاضر به تعداد زیادی از کشورهای جهان سرایت کرده، هستند.

بیشتر بخوانید

چرا سویه جدید کرونا اُمیکرون نام گرفت؟

شرکت چینی «کان‌سینو بیولوژیک» که واکسن تک دز کووید۱۹ را تولید کرده ، در ۲۸ نوامبر گفت که توجه زیادی به سویه جدید دارد و در روند جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل نوع آن غوطه‌ور شده است. یکی از نمایندگان این شرکت گفته،  شرکت تولیدات بیولوژیک «کان سینو» مطمئن است که با استفاده از پلت فرم فناوری واکسن، واکسن جدیدی را برای این نوع در کوتاه‌ترین زمان تولید خواهد کرد.

علاوه بر این، شرکت داروسازی «سینواک بایوتک»، یک تولیدکننده بزرگ واکسن در چین، در ۲۷ نوامبر گفت که برای جمع آوری و به دست آوردن اطلاعات و نمونه‌های خاص ویروس جهش یافته با شریک جهانی خود نیز کار می‌کند. شرکت بیودارویی چینی اعلام کرد که در حال بررسی تأثیر این نوع بر واکسن غیرفعال خود و ارزیابی ضرورت تولید واکسن ضد میکرون در اسرع وقت است. این سازمان گفت که فناوری و ظرفیت تولید انبوه آن به آن امکان می‌دهد در صورت نیاز، ساخت واکسن جدید را سریع دنبال کند.

اگرچه اطلاعات کمی در مورد نوع جدید و مسری‌تر در دسترس است، اما ژونگ نانشان، کارشناس ارشد تنفسی چین، هشدار داد سویه جدید ممکن است چالش‌های بیشتری برای پیشگیری و کنترل همه‌گیری ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد، واکسیناسیون مطمئناً راهی کارآمد برای جلوگیری از گسترش سویه جدید ویروس کرونا است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروز IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    13 0
    کدوم کشور یا کدوم آزمایشگاه تایید کرده اومیکرون هفده تا جهش کرده مبنای جهش چی بوده ؟ طرف آمریکایی میخواست با تهدید و تطمیع کاری کنه که قیمت نفت با فشار بیاد پایین و تولید کننده ها تولید نفتشون رو بالا ببرن ، نتونست ، اومد سریع خبر رفت که یه سویه جدید اومده عین هیولا ، هفده تا جهش کرده و یه کلی تحلیل هم رفت روش ، قیمت نفت ده دلار سقوط کرد ، مگه سازمان ملل یا سسازمان بهداشت جهانی وحی نازله که حرفش رو قبول میکنند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس