کد خبر 1306127
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
نور قرمز صبحگاهی چه تاثیری در بینایی دارد؟

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که تنها سه دقیقه قرار گرفتن در معرض نور قرمز عمیق طلوع صبح یک بار در هفته، می تواند به طور قابل توجهی کاهش بینایی را بهبود بخشد.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، مطالعات محققان دانشگاه کالج لندن نشان می‌دهد قرار گرفتن روزانه سه دقیقه در معرض نور قرمز عمیق با طول موج بلند، سلول‌های میتوکندری تولیدکننده انرژی در شبکیه چشم انسان را روشن می‌کند و به تقویت قوه بینایی در حال کاهش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید

کدام عارضه‌ چشم را هدف می‌گیرد؟

محققان دریافتند که در هنگام قرار گرفتن در معرض سه دقیقه نور قرمز عمیق ۶۷۰ نانومتری (طول موج بلند) در صبح، به طور متوسط ۱۷ درصد بهبودی در قوه دید کنتراست رنگ شرکت‌کنندگان ایجاد شد و اثرات این قرار گرفتن در معرض نور، حداقل تا مدت یک هفته ادامه دارد. با این حال، هنگامی که همان آزمایش در بعد از ظهر انجام شد، هیچ بهبودی مشاهده نشد.

دانشمندان می گویند فواید نور قرمز عمیق، پیشرفتی را برای سلامت چشم رقم می زند و باید به درمان های چشمی مقرون به صرفه خانگی منجر شود و به میلیون ها نفر در سراسر جهان دارای کاهش دید طبیعی کمک کند.

پروفسور «گلن جفری»، نویسنده اصلی این مقاله، گفت: «ما نشان دادیم که یک بار قرار گرفتن در معرض امواج طولانی نور قرمز عمیق در صبح می تواند به طور قابل توجهی کاهش بینایی را بهبود بخشد، که یک مسئله مهم سلامتی است و میلیون ها نفر را در جهان تحت تاثیر قرار می دهد.»

به گفته وی، «این اقدام ساده به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی با افزایش سن افراد تأثیر می گذارد و احتمالاً منجر به کاهش هزینه های اجتماعی ناشی از مشکلات مرتبط با کاهش بینایی می شود.»

نور قرمز صبحگاهی چه تاثیری در بینایی دارد؟

در انسان ها در حدود ۴۰ سالگی، سلول‌های شبکیه چشم شروع به پیر شدن می‌کنند و سرعت این پیری، تا حدی ناشی از میتوکندری سلول است که نقش آن تولید انرژی (معروف به ATP) و تقویت عملکرد سلولی است.

تراکم میتوکندری در سلول‌های گیرنده نور شبکیه که نیازهای انرژی بالایی دارند، بیشترین میزان را دارد. در نتیجه، شبکیه سریعتر از سایر اندام ها پیر می شود و با کاهش ۷۰ درصدی ATP همراه است.

محققان مشاهده کردند با قرار گرفتن چشم‌ها در معرض نور قرمز دارای عمق ۶۷۰ نانومتری (طول موج بلند) بهبود قابل‌توجهی در عملکرد گیرنده‌های نوری شبکیه ایجاد شد.

پروفسور جفری می‌گوید: «میتوکندری‌ها حساسیت‌های خاصی به نور با طول موج بلند دارند که بر عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد: طول موج‌های طولانی‌تر که ۶۵۰ تا ۹۰۰ نانومتر را در بر می‌گیرد، عملکرد میتوکندری را برای افزایش تولید انرژی بهبود می‌بخشند».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 1
    سلام برای ترمیم عصب چشم چه راهی وجود دارد؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس