واکنش جبران باسیل به برخی ادعاها درباره ایران در لبنان

رئیس جریان وابسته به رئیس‌جمهور لبنان در واکنش به برخی ادعاها گفت «هیچ اشغالگری در لبنان از جانب ایران وجود ندارد».

به گزارش مشرق، «جبران باسیل» رئیس حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی) لبنان امروز (یکشنبه) در اظهاراتی بر ضرور استقلال لبنان تأکید کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، باسیل گفت: استقلال امروز با موضوعات بسیاری تهدید می‌شود که اولین آنها کنترل اقتصادی و مالی لبنان است. استقلال فقط با سیاست نیست بلکه با اقتصاد هم هست و این نبرد امروز ماست.

وی ادامه داد: کسانی که تلاش دارند ما را از نظر اقتصادی و مالی به زانو در آورند در تلاش برای به دست گرفتن تصمیم‌گیری ما هستند و این چالشی بزرگ است زیرا طبیعی است که مردم در برابر این وضعیت معیشتی، مالی و اقتصادی خسته و ضعیف شوند اما نباید اجازه دهیم که ناامیدی و ضعف در ما نفوذ کند.

باسیل ادامه داد: «آنها می‌خواهند شما را قانع کنند که اشغالگر جدیدی به نام اشغالگر ایرانی به لبنان آمده اما ما در جریان آزاد ملی همانگونه که در برابر اشغالگر اسرائیلی و قیمومیت سوریه ایستادیم اگر اشغالگر ایرانی در لبنان وجود داشته باشد اولین کسی هستیم با آن مقابله خواهیم کرد».

وی تأکید کرد: «نترسید... هیچ اشغالگری در لبنان از جانب ایران وجود ندارد زیرا هیچ کسی نمی‌تواند فرهنگ، دین و ایمان ما را اشغال کند. این سرزمین و این کوه‌ها را هیچ کسی نمی‌تواند اشغال یا لگدکوب کند».

باسیل گفت، سیستم سیاسی که از دهه نود گذشته بر لبنان حکومت می‌کرد از هم پاشیده است. آنها یکی پس از دیگری سقوط کردند و اکنون سیستم مالی باقی مانده است.

وی افزود: اقتصاد لبنان را آزاد خواهیم کرد و این نبرد و هدف قبل از انتخابات پارلمانی (در فروردین سال ۱۴۰۰) است.

چندی پیش، وزیر خارجه عربستان سعودی اذعان داشت که مشکل ریاض با لبنان اظهارات یکی از وزیران  این کشور نبوده و بلکه آنها با قدرت متحدان ایران در منطقه مشکل دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    باید لبنان را به موشک های کروز سومار با قابلیت هدق قرار دادن لندن مجهز نمود همچنین موشک های ضد کشتی یا علی و بالستیک با برد 1500 کیلومتر می تواند نمونه دیگری باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس