مجتبی یوسفی

یوسفی می گوید: اکثر وزارت خانه و متخصصین ما امروز مثل سایر افراد جامعه زندگی می کنند اما تعداد محدودی از افراد که عمدتا هم مدیران سیاسی ناکارآمد هستند .

به گزارش مشرق، مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به وجود حقوق های نحومی در دستگاه های مختلف کشور اظهار می کند: اگر واقعا بخواهیم برای موضوع حقوق های نجومی راه حلی پیدا کنیم باید به این موضوع دقت داشته باشیم که راهش انقلابی عمل کردن است.

وی افزود: متاسفانه برخی از مسئولان دولتی را می بینیم که بیشتر به مصاحبه روی آوردند، یک زمانی شخصی مسئولیتی ندارد و طبیعی است که از طریق مصاحبه مطالبه می کند اما یک شخصی که خودش وزیر است، به جای مصاحبه باید کار انجام دهد.

یوسفی یادآور می شود که در دولت رئیسی هدف این بوده که مردمی باشد و مردمی عمل کند و مشکلات مردم را بدانند و این باعث امیدواری مردم شود. انتظار ما هم همین است.

او ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ علیرغم مخالفت های دولت ما در بودجه تنظیم کردیم که سامانه پاکنا راه اندازی شود و هر گونه پرداختی که انجام می شود در آن ثبت شود. پرداخت های حقوق و دستمزد باید در این سامانه ثبت و پرداخت میشد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: اکثر وزارت خانه و متخصصین ما امروز مثل سایر افراد جامعه زندگی می کنند اما تعداد محدودی از افراد که عمدتا هم مدیران سیاسی ناکارآمد هستند و بسیاری  آن ها در شرکت های دولتی مشغولند و حقوق های بالایی میگیرند و پاسخی به مردم نمی دهند.

او ابراز می کند: در بیشتر این موارد که مطرح می شوند شاهد هستیم که یا شرکت خصولتی است و یا دولتی و گرنه در شرکت خصوصی به بهره بری، پول پرداخت می شود. شاید ما متخصصی را در یک شرکت خصوصی می آوریم و به علم او پول پرداخت می کنیم و این ارز دارد و کار بزرگی انجام می شود. مثلا در زمان تحریم ها یک تکنولوژی جدید را برای کشور به ارمغان می آورند. اما نمی توان گفت به صورت مطلق هرکسی که در وزارتخانه ها وارد شد هر حقوقی به او داده شود. این کار غلط است!

*همین فردا آقایان به جای این همه مصاحبه در سامانه پاکنا، اطلاعات حقوق های پرداختی را ثبت کنند

یوسفی تصریح کرد: بسیار راحت است همین فردا آقایان به جای این همه مصاحبه بروند و در این سامانه ای که معرفی شده است ثبت نام کنند تا دیگر شاهد حقوق های نجومی نباشیم. با این کار مشخص می شود در هر پستی و مقامی چه فردی حقوق نامتعارف می گیرد و حاضر به ثبت نام در این سامانه نیس. با انجام این کار شفافیت ایجاد می شود و قطعا باید با آن ها برخورد شود و بسیار هم آسان است تا چنین حقوق هایی پرداخت نشود.

وی ادامه داد: در حالی که ما برای پرداخت حقوق بازنشستگان در برخی از این شرکت های وزارت رفاه و یا مجموعه های دولتی که متعلق به بازنشستگان کشوری است، مشکل داریم و برای اجرای رتبه بندی حقوق معلمان گرامی می گوییم بودجه نداریم، آن هم اقشاری که در حال ساخت آینده این کشور با تربیت دانش آموزان هستند، برخی از دستگاه ها به راحتی حقوق نجومی می دهند و مردم به ناگاه می شنوند یک فردی که تخصص خاصی هم ندارد با رابطه در یک شرکت دولتی مدیر شده و چند ده میلیون تومان حقوق می گیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: ما باید برای این پرداختی ها یک اشل مشخصی بگذاریم. هر متخصص و استاد دانشگاهی که علم و سوادش مشکلی را از کشور حل می کند و یا نیرویی که در شرایط سخت آب و هوایی نیاز تحریمی ما را رفع می کند می توانیم از نظر تولید صنایع نفت و موضوعات دیگر برایشان سقف پرداختی بگذاریم. اما این درست نیست که ازطرف دیگر یکی از طریق مجموعه ای که از نظر مالی تامین است هر حقوقی می خواهد به هر شخصی پرداخت کند! به راحتی می توان این موضوعات را مدیریت کرد و بسیار هم آسان است.

منبع:صبح نو آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس