کد خبر 1305798
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۹/۰۷| هشدار فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها/ احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، نسبت به فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر ۳ استان طی دوشنبه هشدار داد.

به گزارش هواشناسی، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از اواخر وقت فردا و روز دوشنبه در استان‌ هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان،‌جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان رگبار، وزش باد موقتی و رعدوبرق و روز دوشنبه در نیمه شمالی کرمان، برخی مناطق خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب استان‌های یزد و فارس بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

سه‌شنبه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بارش پراکنده و در جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

از اواخر چهارشنبه و روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد جنوبی همراه با افزایش دما و از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه کاهش محسوس دما در این مناطق پیش بینی می‌شود.

امروز و فردا خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود. همچنین از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود. روزهای یکشنبه تا چهارشنبه روند افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت روی خواهد داد.

توصیف سامانه: سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال تگرگ.

منطقه اثر: هرمزگان، جنوب کرمان، غرب و جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از اتراق در اطراف مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی و اقدامات دستگاه های اجرایی برای پیش گیری از آبگرفتی معابر و بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها.

توصیف سامانه: وزش باد

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱.۵ متر در نواحی فرا ساحلی تا ۲ متر.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۷ : خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، غرب هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ : خلیج فارس و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی.

توصیه: احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • طلا IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    ارتفاعات البرزکجاس زندگیمو ببرم اونجا هرسری بارون داره
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    آقا تو رو خدا این سیلاب‌ها رو ذخیره کنید!
  • دخی اهوازی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    سامانه قبلی که اصلا بارون نزد تو خوزستان پنج شنبه وجمعه هوا ابری بود شنبه هم آفتابی هوا شناسی هم یه خط درمیون پیش بینی هاش اشتباه درمیاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس