کد خبر 1305772
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
ثبت نام یک میلیون و ۷۱۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

تا کنون بیش از یک میلیون و ۷۱۳ هزار نفر در سامانه نهضت ملی‌ مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و نام‌نویسی تا روز ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین آمار ارایه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان نشان می‌دهد که یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد و تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود.

قبلا برای مردان شرط تأهل وجود داشت که اخیرا به مردان بالای ۱۸ سال به شرط تاهل در زمان تحویل واحد، اجازه ثبت نام داده شده است. خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین درباره نداشتن مالکیت، برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است.

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یک سال کاهش پیدا کرده است. بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یک سال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد. همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    برای مجردها باز نشده که؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس