کد خبر 1306151
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
مطالبه «نهضت مسکن»|متوسط زمان انتظار برای خانه‌دار شدن ۴۰ سال شد/ با نهضت مسکن‌سازی بیکاری را حل کنیم

در این ماه قیمت خانه در ۹ منطقه تهران کاهشی و در ۱۳ منطقه دیگر افزایشی بوده است که مناطق ۳، ۵، ۶، ۹، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۲ تهران با کاهش قیمت خانه مواجه شده‌اند.

به گزارش مشرق، براساس آخرین آمارها متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران طی آبان ماه به ۳۲ میلیون و ۹۰۰۰ تومان رسیده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۲ و ۱۷.۷ درصد افزایش یافته است.

همچنین، تعداد معاملات انجام شده در این ماه حدود ۷.۳ هزار فقره بوده که در مقایسه با ماه قبل ۳۳.۵ درصد زیاد شده است که در این بین، بررسی جزئیات متوسط قیمت هر متر خانه و تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد که بیشترین قیمت هر متر خانه ۷۲ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۱۴ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است. 
 
علاوه براین، در هشتمین ماه سال در مناطق ۱ و ۱۸ تهران به ترتیب معادل ۳۳۴ و ۱۹۲ فقره خانه معامله شده است. 


تغییرات قیمت خانه در هر منطقه از تهران 

 بررسی تفاوت متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در آبان نسبت به مهرماه سال جاری بیانگر این است که معادل ۱۳ منطقه از تهران با افزایش قیمت مسکن در ماه موردنظر مواجه شده‌اند که در این بین، به ترتیب مناطق ۱، ۸ و ۱۴ بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.


 علاوه براین، مسکن در آبان ماه سال جاری در ۹ منطقه دیگر از تهران نسبت به مهرماه کاهش قیمت داشته‌ که شامل مناطق ۳، ۵، ۶، ۹، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۲ می‌شود. 

از سوی دیگر، تعداد معاملات مسکن در آبان ماه سالجاری نسبت به مهرماه در تمام مناطق تهران افزایشی بوده است و کم‌ترین تعداد معامله مسکن به منطقه ۱۹ با ۵۶ معامله و بیشترین تعداد معامله نیز به ترتیب به مناطق ۵، ۱۰، ۲ و ۴ مربوط می‌شود که هر یک به ترتیب  ۱۰۱۱، ۶۵۸، ۶۰۷ و ۵۷۴ معامله مسکن داشته‌اند.

خانه در کدام مناطق تهران گران شد؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    تا وقتی خانه به صورت کالا خرید فروش میشه وضع همین خواهد بود یه عده محدود با سرمایه های زیاد خانه ها رو بین خودشون خرید فروش میکنن و باعث گرونتر شدن قیمت خانه میشوند ببینید چند تا از این خونه‌ها رو مردمی که نیازمند خانه هستند -خریدند-تقریبا هیچ باید قانون ممنوعیت فروش خانه مثلا به مدت 5 سال برای خریدار تصویب بشه تا دلال نتونه باعث گرونی خونه بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس