کد خبر 130545
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹

گروهی از فعالان ضد صهیونیست و طرفداران فلسطین در ایرلند کمپینی را برای تحریم محصولات تولیدی رژیم صهیونیستی در شهرکهای غیرقانونی آغاز کرده اند.

به گزارش مشرق، همراهان نیوز به نقل از شبکه اخبار فلسطین (PNN) نوشت: این کمپین در حمایت از تحریم جهانی اسراییل و همچنین حمایت از اظهارات "ایمون گیلمور" وزیر خارجه ایرلند که گفته بود بلافاصله پس از تحویل ریاست دوره ای اتحادیه اروپا در سال 2013 ورود کالاهای ساخت اسراییل به اروپا را ممنوع خواهد کرد آغاز شده است.

وزیر خارجه ایرلند در ماه می گفته بود: در صورتی که ما هیچ تغییری در سیاست اسراییل در مورد جلوگیری از خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینی ها مشاهده نکنیم ایرلند بدون شک به اتحادیه اروپا فشار وارد خواهد آوردتا ورود کالاهای اسراییلی به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ممنوع کند.


وی همچنین گفت:ایرلند درصورتیکه به ریاست اتحادیه اروپا برسدازورودصهیونیستهای شهرک نشین در کرانه باختری که به هرنحوی در خشونت علیه فلسطینی ها مشارکت داشته اند به کشورهای اروپایی جلوگیری خواهد کرد. ژانویه سال 2013 ریاست دوره ای اتحادیه اروپا که اینک در اختیار کشور دانمارک است به ایرلند تحویل داده خواهد شد.

گروهی از فعالان بعد از اینکه گیلمور بعد از اظهاراتش با هجمه ای از انتقادها و فشارهای صهیونیستها مواجه شد، اقدام به راه اندازی کمپینی کردند که در آن با جمع آوری امضا حمایتشان را گیلمور اعلام کردند.

اعضای مجمع ایرلند شمالی به همراه چندین گروه از جمهوری ایرلند کمپین تحریم محصولات اسراییلی را امضا کرده اند.

ایرلند یکی از کشورهای حامی تحریم اسراییل است و دانشجویان چندین دانشگاه این کشور نیز تاکنون چندین بار خواستار تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس