ند پرایس

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعاها علیه حزب‌الله از اقدام استرالیا ضد این گروه پرنفوذ لبنانی انتقاد کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از قصد استرالیا برای قراردادن حزب‌الله لبنان در فهرست سازمان‌های اصطلاحاُ «تروریستی» استقبال کرده است.

بیشتر بخوانید:

ورای وعده‌ها و خط قرمزها؛ آیا می‌توان برجام را نجات داد؟ +فیلم

دولت استرالیا پس از فشارهای رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه (۲۴ نوامبر/ ۴ آذر) اعلام کرد تمامیت گروه حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار داده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما از قصد استرالیا برای اعلام تمامیت حزب‌الله به عنوان سازمان تروریستی به موجب قوانین مجرمانه آن کشور استقبال می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه حزب‌الله، جداسازی شاخه نظامی این گروه پرنفوذ لبنانی از دیگر شاخه‌های این سازمان را «اشتباه» دانسته و اقدام استرالیا در اعلام تمام بخش‌های حزب‌الله را «گامی مهم رو به جلو» خوانده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی از سال‌ها پیش تلاش‌هایی را برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان آغاز کرده‌اند. در همین راستا، واشنگتن کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این اقدامات در حالی اتخاذ می‌شوند که حزب‌الله، یکی از مهمترین و محبوب‌ترین احزاب سیاسی لبنان است. اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

علی‌رغم این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه بامداد شنبه از حزب‌الله لبنان به عنوان «یک سازمان خطرناک تروریستی» یاد کرده و مدعی شده این گروه ایمنی جامعه بین‌المللی را به خطر انداخته و حاکمیت لبنان را تضعیف می‌کند.

مخالفت‌های آمریکا با حزب‌الله به ویژه بعد از موفقیت این گروه در مبارزه با گروه‌های تروریستی، از جمله داعش در عراق و سوریه شدت گرفت.   

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    انتقاد کرده است. یا استقبال کرده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس