روسیه واکسن کرونا برای نوجوانان ثبت کرد

یک متخصص اپیدمیولوژی گفت: باید بسیار با ظرافت و درایت آینده را پیش بینی کنیم و اقداماتی که انجام می‌دهیم خوش خیالانه نباشد.

به گزارش مشرق، حمید سوری، متخصص اپیدمیولوژی با حضور در شبکه سلامت اظهار کرد: کرونا پیشرونده است به طوری که جامعه جهانی با آن دست به گریبان است، کرونا دارای نوسانات و تغییرات زیاد است به طوری که بخش عمده‌ای از این تغییرات و نوسانات به رفتار مردم و رویکردهای مدیریتی بستگی دارد.

بیشتربخوانید:

تزریق واکسن از مرز ۱۰۴ میلیون دُز عبور کرد

به گفته این متخصص اپیدمیولوژی، باید از تجربیات موفق دنیا استفاده کرد، ویروس تغییراتی را برای حفظ حیات خود به کار می‌گیرد، اما هنوز ابعاد آن برای بشر ناشناخته است و بیشتر در حد فرضیات است که ممکن است ویروس به حالت خودکشی در آید یعنی جهش‌هایی در آن صورت بگیرد که خود ادامه حیاتش را دچار مخاطره کند.

وی معتقد است که ویروس ممکن است جهش‌های شدیدتری پیدا کند و یا اینکه ممکن است به شکل بومی و منطقه‌ای در جایی خود را نشان دهد، ویروس کرونا از ما جلوتر است و باید آن را کنترل کنیم، لذا شواهدی در عرصه جهانی وجود دارد که ویروس از ما جلوتر است.

سوری تصریح کرد: آلمان کشوری است که واکسیناسیون را توسعه داد، اما اکنون تمهیدات محافظتی را افزایش داده به طوری که با طغیان مواجه شده است، ما باید بسیار با ظرافت و درایت آینده را پیش بینی کنیم و اقداماتی را که انجام می‌دهیم خوش خیاله نباشد.

سوری یادآور شد: واکسیناسیون اقدام مفیدی است و تاثیر به سزایی دارد، اما هنوز ابهامات زیادی در خصوص آن وجود دارد، پوشش واکسیناسیون کرونا به معنای زندگی عادی نیست لذا نمی‌توان تمام تخم‌مرغ‌ها را داخل یک سبد بگذاریم.

وی بیان کرد: از تابستان و بهار هشدار می‌دادم که بازگشایی مدارس باید به صورت ایمن باشد لذا این بازگشایی نیاز به انجام مطالعات بومی دارد، پیشنهاد بازنگری در بازگشایی مدارس را دارم به طوری که چرخش ویروس و ابتلای افراد تابع میزان مواجهه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    مردم رو احمق فرض کردید اولش گفتید با واکسن کار کرونا رو تموم میکنیم چی شد پس فکر میکنید دلیل استقبال نکردن مردم از دوز سوم چیه ؟ چون خیلیها از واکسن فقط مرگ و عارضه دیدن نه یه خاصیت مثبت . دیگه آمار سازی هم جواب نمیده مردم دارن آگاه میشن خدا رو شکر جبهه ی مخالفین واکسن اجباری داره روز به روز قویتر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس