جنگل خواری در گرگان/ مدیرکل منابع طبیعی گلستان احضار شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرگان از جنگل خواری در گرگان خبرداد و گفت: مدیر کل منابع طبیعی استان به دادسرا فراخوانده شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر تصرف اراضی ملی حاشیه جنگل قرق، برای بررسی موضوع، راهی این منطقه شد.

دادستان گرگان پس از بازدید میدانی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در این منطقه، دست اندازی به اراضی ملی صورت گرفته و علیرغم تذکری که چند روز پیش در این باره به مسئولان استانی و شهرستانی منابع طبیعی برای رفع تصرف داده بودیم، هنوز اقدامی صوت نگرفته است.

اسپانلو افزود: متخلفان با تبر زنی به تنه درختان جنگلی، به مرور زمان این درختان را خشک می‌کردند و سپس مرز زمین‌های کشاورزی را به سمت جنگل، پیش می‌بردند.

دادستان گرگان گفت: در تماس تلفنی با مسئولان منابع طبیعی استان، یک هفته مهلت تعیین شد تا برای رفع تصرف این منطقه اقدام کنند در غیر این صورت باید درباره علت تعلل در برخورد و گزارش این تخلف در دادسرا پاسخگو باشند.

اسپانلو افزود: همچنین منابع طبیعی باید در فرصت تعیین شده مرز زمین‌های کشاورزی با اراضی ملی را در کمیسیون تشخیص، مشخص کند تا از پیشروی اراضی کشاورزی به سمت جنگل جلوگیری شود.

پارک جنگلی قرق در ۲۴ کیلومتری گرگان بین دو شهر گرگان و علی آباد کتول قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 0
    برید داخل روستای گلند فخر آباد جنگلی نماند زمین ها برگ شده
  • ناشناس IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 0
    قوه قضائیه با قدرت وجدیت پیگر این مسئله باشد وبامتخلفان برخورد قاطع کند.
  • رضا محمدی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 1
    درود بر دادستان گرگان جناب محمود اسپانلو . اگر همه ی مسئولان اینقدر شهامت و تعهد داشتند هرگز شاهد تصرف سواحل شمالی و جنگل‌ها و مراتع نبودیم.از ایشان نهایت تشکر را داریم .
  • سید IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    من خودم گرگانیم .برید جنگل‌های شصت کلا .یا زیارت یا...ببینید که درختاشو با ریشه خوردن یه ابم روش .دیگه #تاکویر شدن راهی نداریم لعنت خدا بر اینجور حیون هایه آدم نما
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 1
    درود برمردان خدای
  • عبداله IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام اگه قرار جنگل ها اباد بشه چرا به اونهای که قدرت دارن اجازه میدن جنگلها رو اباد کنند پس بدبخت بیچارهای که یک وجب زمین ندارن واسه نون شبشون محتاج هستند چرا این اجازه نمی دن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس