روسیه: آمریکا چشمانش را به روی فعالیت گروه‌های هکری اوکراینی می‌بندد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به دستگیری چند گروه فعال هکری از اوکراین در کشورهای اروپایی، از سکوت غربی‌ها، به‌خصوص مقامات واشنگتن در این باره و عدم تهدید کی‌یف به تحریم‌هایی در این رابطه ابراز تعجب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات واشنگتن به خوبی از گستردگی فعالیت گروه‌های هکری اوکراینی در کشورهای اروپایی و در ایالات متحده اطلاع دارند، ولی آنها تنها از تهدیدات سایبری بوجود آمده توسط شهروندان روسی صحبت می‌کنند.

زاخارووا گفت: «طی ماه گذشته پلیس اتحادیه اروپا یک سری عملیات برای یافتن و بازداشت گروه‌های هکری فعال در کشورهای اروپایی انجام داده و نکته جالب توجه این است که مشخص گردید آنها هکرهای روسی نبوده و از کشور اوکراین بودند. شاید برخی بگویند که نیروهای ویژه آمریکایی هیچ اطلاعی نداشتند که این هکرها روسی نیستند. ولی اینطور نیست و واشنگتن به خوبی از این موضوع اطلاع داشت و نیروهای اف. بی. آی نیز در عملیات پلیس اتحادیه اروپا مشارکت داشتند.»

این دیپلمات روس یادآور شد، به اعتراف خود مقامات اروپایی، این گروه‌های هکری اوکراینی حداقل از سال ۲۰۱۹ فعالیت داشتند و قربانیان جنایات سایبری آنها بیش از دو هزار نفر در حدود ۷۰ کشور جهان، از جمله در ایالات متحده هستند. تعدادی از شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و دیگر کشورهای غربی از حملات سایبری این گروه‌ها آسیب‌های جدی دیده‌اند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از عدم واکنش و سکوت کشورهای غربی، به‌خصوص طرف آمریکایی به دستگیری این افراد ابراز تعجب کرد که همواره منشاء حملات سایبری را روسیه اعلام می‌کند. وی گفت: «جالب است که اظهاراتی از طرف شرکای غربی در خصوص "هکرهای اوکراینی" و حملات سایبری آنها شنیده نمی‌شود. حال سئوال اینجاست که چرا مقامات کی‌یف که سالهای بسیاری است هیچ اقدامی برای مقابله با تهدیدات سایبری در اوکراین انجام نداده‌اند، به هیچ وجه به اعمال تحریم‌ها تهدید نمی‌شوند و سیاستمداران غربی در خصوص دست داشتن اوکراینی‌ها در حملات سایبری گسترده کاملاً سکوت می‌کنند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس