کد خبر 1304135
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
روسیه واکسن کرونا برای نوجوانان ثبت کرد

مسکو -ایرنا - روسیه واکسن کووید-۱۹ برای نوجوانان بین ۱۲-۱۷ سال ثبت کرد.

به گزارش مشرق، دنیس لوگونف معاون موسسه تحقیقاتی ویروس شناسی گاملیا (موسسه سازنده اسپوتنیک وی) وابسته به وزارت بهداشت روسیه  روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی در مسکو گفت که مجوز برای استفاده واکسن کووید -۱۹ برای نوجوانان صادر شد.

وی افزود: مجوز برای استفاده واکسن جدید برای نوجوانان صادر شده و این واکسن به ثبت رسمی رسید.   

الکساندر گینزبورگ رئیس موسسه گاملیا امروز به خبرنگاران گفت که واکسن جدید اسپوتنیک ویژه نوجوانان، ممکن است اسپوتنیک ام نامیده شود که از ام از کلمه «مالینکی» (بروسی کوچک) گرفته شده است.  

اسپوتنیک وی نخستین واکسن روسی برای کووید۱۹ است و علاوه بر آن روسیه سه واکسن دیگر برای کرونا ساخته است.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که پیشتر واکسن اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت به خود زده بود امروز بصورت داوطلبانه  در آزمایش واکسن اسپری بینی که ساخت موسسه گاملیا است، شرکت کرد.   

بر اساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۵۷ میلیون نفر دو دُز واکسن کرونا را زده و حدود ۶۷ میلیون نفر هم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به «اسپوتنیک وی» را علیه ویروس کرونا ثبت کرد و همین کشور هم برای نخستین بار در جهان واکسیناسیون شهروندان خود را با همین واکسن آغاز کرد، اما آمار رسمی نشان می دهد که در مقایسه با بسیاری از کشورها، میزان تزریق واکسیناسیون کرونا در روسیه پایین است و با پیش بینی های قبلی مقام های این کشور مطابقت نمی کند.  

مقام های روسیه به واکسیناسیون کرونا هم توجه خاص دارند و برنامه هایی برای تبلیغ آن در رسانه و آگاهی رسانی به مردم برای استقبال از آن اجرا می شود.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس