به گزارش مشرق، کاربرفضای مجازی در توییتر نوشت: ‏اون پروفسورهایی که ریشه همه مشکلات اقتصادی ایران رو تحریم‌ و ارتباط خصمانه با آمریکا و تنها راه علاج رو سازش با آمریکا میدونن، هنوز درباره سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه تحلیلی ندادن؟

تحلیلگران درباره سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه تحلیلی ندارن؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 7
    سوال: ارزش لیر ترکیه قبل از اخراج سفرای اروپایی و خرید اس 400 بدون اطلاع دادن به آمریکا اتفاق افتاد یا بعدش؟
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 8
      دليل اصلي ريزش لير به دليل سياستهاي بانك مركزي تركيه هست.نرخ بهره رو كم نگه داشته و اجازه نميده زياد بشه واسه همين ارزش لير در برابر دلار كم شده ولي از طرفي اين سياست به شدت اقتصاد تركيه رو رواج داده و صادرات تركيه خيلي خيلي افزايش داشته و خلاصه رشد و پويايي اقتصاد تركيه با رشد ٢١ درصد رو به نرخ بهره بالا و ارزش پول بالا ترجيح داده.عين سياست چين
    • پژمان IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 0
      اردوغان حکم اخراج سفرای اروپایی و آمریکا را لغو کرد و هرگز هیچ سفیری اخراج نشد. در ضمن ترکیه تحریم بانکی و اقتصادی نیست.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    11 5
    خوب علت کاهش ارزش لیر خر شدن ترکیه ولگد اندازی این کشور به آمریکاست چون میخواد هم از توبره بخوره هم از آخور اگه اقتصاد به تلاش کشور ها ربط داشت که الان چین به عنوان بزرگترین تولید کننده و بزرگ ترین مصرف کننده اقتصاد اول دنیا میبود امروز هرکی جلو سلاطین لیبرال قد علم کنه همینه با چندتا دکمه به اقتصادش ضربه میزنن امروزه حتی چینم امادگی همچین جنگی رو نداره ترکیه که قطره ای بیش نیست وتمام مواد اولیه رو از خارج وارد میکنه به راحتی میشه اقتصادشو نابود کرد ایرانم اگه مقاومت کرده تا الان فقط بخاطر اینه که تحریم ایران پله پله بوده البته دم ملتم گرم
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      9 12
      با ادبیات درست نقد و اظهار نظر کن تو نمی تونی یک ملت و کشور رو خر خطاب کنی، خر خودتی که با چشم های خرت نگا میکنی
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 6
    دلار سگ هاری است که هر کسی را ممکن است بگیرد . قدرت این سگ هار هم از دانشمندان شرق است. تمام دانشمندان شرقی نیز با یک حیله ساده به امریکا رفته اند. این حیله و مکر هم فقط خرافات و نادانی در جامعه شرقی است. خرافات و اعتقاد به تقدیر مایه همه بد بختی های شرقی و فرار دانشمندان است. چون دانشمندان به علم و دانش اعتقاد دارند. لذا برای زندگی راهی جز فرار ندارند.
    • پژمان IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      پس چرا چین که یک کشور شرقی هست قدرت دوم اقتصادی و نظامی جهان است. مگر این قدرت با علم بدست نمی آید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس