کد خبر 1303947
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
آتش‌سوزی پاساژی در تجریش/ نجات ۱۰ نفر با نردبان هیدرولیکی + تصاویر

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی در پاساژ قائم بلوار تجریش و نجات ۱۰ نفر در این حادثه خبر داد.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک ساختمان تجاری قائم در بلوار تجریش، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۰۰:۳۶ بامداد امروز (سوم آذر) یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان تجاری در بلوار تجریش به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی متشکل از دو گروه حریق و دو گروه نجات به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید:

حبس راننده پراید میان شعله‌های آتش +عکس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: محل حادثه یک ساختمان ۶ طبقه تجاری بود که یک طبقه منفی نیز داشت و در طبقه منفی یک، قسمت داکت سیم‌کشی‌ها دچار آتش‌سوزی شده بود.

وی تصریح کرد: پوشش‌های پلاستیکی روی سیم‌های برق بسیار قابل اشتعال هستند و دود سیاه و غلیظی را از خود متصاعد می‌کنند که استنشاق این دود می‌تواند منجر به بروز آسیب به افراد شود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اشاره به نفوذ دود از طریق رایزرها به طبقات فوقانی، بیان کرد: خوشبختانه مغازه‌ها در تمام طبقات تعطیل بود فقط در بالاترین طبقه یک قسمت غذاخوری و رستوران وجود داشت که ظاهراً فعال بود و چند نفری در آن حضور داشتند.

وی متذکر شد: پیش از حضور آتش‌نشانان، افراد حاضر در پاساژ سعی کرده بودند با خاموش‌کننده اقداماتی را انجام دهند اما خیلی موفق نبودند، تعدادی از افرادی که در طبقه ششم نیز حضور داشتند، خودشان از ساختمان خارج شده بودند.

ملکی عنوان کرد: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش و تخلیه دود، حدود ۱۰ نفر از افرادی را که در آن لحظات در ساختمان یا طبقات مشغول خارج شدن بودند، از طریق نردبان هیدرولیکی با احتیاط کامل و به سلامت به سطح زمین انتقال دادند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه مصدوم و تلفات جانی نداشت، ادامه داد: به سرعت آتش خاموش و از گسترش بیشتر به مغازه‌های همجوار و دیگر طبقات جلوگیری شد.

وی بیان کرد: این مرکز تجاری در گذشته، چندین بار توسط کارشناسان آتش‌نشانی مورد بازدید قرار گرفته بود و طبیعی است که چنین مراکز تجمعی باید تجهیزات ایمنی مناسبی داشته باشند زیرا در صورت بروز حادثه در ساعت پیک کاری، به دلیل شلوغ بودن این مراکز در این ساعات، وضعیت امدادرسانی ممکن است کمی پیچیده شود.

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌سوزی , حوادث ,

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌سوزی , حوادث ,

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌سوزی , حوادث ,

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌سوزی , حوادث ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 7
    چرا مردم ازین همه بلایا عبرت نمیگیرند سیل زلزله کم ابی کرونا گرونی چرا اینقدر گناه میکنیم ندیدید که خدا اقوام پیشین رو چطور مجازات میکرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس