کد خبر 1303777
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۹
بیکاری

در حالی که دولت سابق سال‌ها ادعا می‌کرد اشتغال را رونق داده و روزنامه‌های همسو نیز پوشش می‌دادند، حالا همین روزنامه‌ها اذعان می‌کند که میزان کارگران اخراجی در ۳ سال پایانی دولت تدبیر، ۳/۵ برابر شد!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: در حالی که دولت سابق سال‌ها ادعا می‌کرد اشتغال را رونق داده و روزنامه‌های همسو نیز پوشش می‌دادند، حالا همین روزنامه‌ها اذعان می‌کند که میزان کارگران اخراجی در ۳ سال پایانی دولت تدبیر، ۳/۵ برابر شد!

این خبر را روزنامه اعتماد منتشر کرده و نوشته است: آمارهای رسمی حکایت از آن دارد که سال ۱۳۹۹ و درحالی که نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت بالای ۱۵ سال کشور ۴۱.۳درصد بوده و نرخ بیکاری در کل این جمعیت ۹.۶درصد اما در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ ساله، ۲۳.۷درصد و در گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله ۱۶.۷درصد برآورد شده، تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است. طبق گزارش مرکز آمار و مطالعات راهبردی وزارت تعاون، تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سال ۱۳۹۹ و در مقایسه با سال ۱۳۹۸، رشد ۳.۵ برابری داشته که نشان‌دهنده تاثیر نابسامانی‌های اقتصادی بر فعالیت‌های درآمدزای خرد و بنگاه‌های کوچک کسب و کار در استان‌های مختلف است.

دریافت‌کنندگان مقرری بیمه بیکاری، متفاوت از آسیب‌دیدگان شغلی کرونا بوده و در واقع، بیمه‌شدگانی هستند که به دلیل اخراج توسط کارفرما، شغل خود را از دست داده و طبق قوانین کار، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری براساس مدت بیمه‌پردازی هستند که این مقرری هم از محل حق بیمه پرداخت شده توسط بیمه‌پرداز و کارفرمای او تامین می‌شود. حالا به استناد گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، تعداد این دسته از بیمه‌شدگان بیکار شده در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش ۳.۵ برابری داشته چنانکه در سال ۱۳۹۸ در مجموع ۲۲۱ هزار و ۲۲۹ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کرده‌اند که از این تعداد، ۱۶۴ هزار و ۳۵۱ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۸۷۸ نفر زن بوده‌اند در حالی که تعداد دریافت‌کنندگان مقرری بیمه بیکاری در سال ۱۳۹۹، به ۸۰۱ هزار و ۶۳۹ نفر افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس