آمریکا: گارد ویژه معاون ریاست جمهوری سابق افغانستان سرکرده داعش است

دفتر مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا با انتشار تصویری مدعی شد که گارد ویژه معاون ریاست جمهوری سابق افغانستان سرکرده کنونی داعش در افغانستان است.

به گزارش مشرق، دفتر مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه ۴ نفر از سرکرده‌های داعش خوراسان را مورد تحریم قرار داده است، تصویری از سرکرده این گروه تروریستی منتشر کرد و از او به عنوان گارد ویژه معاون ریاست جمهوری سابق افغانستان نام برد.

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط این دفتر، سرکرده کنونی داعش خوراسان «ثناءالله غفاری» ملقب به «شهاب المهاجر» است و او در ژوئن ۲۰۲۰ توسط هسته مرکزی داعش برای ریاست شاخه خوراسان تعیین شده است.

دفتر مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا همچنین می‌افزاید: غفاری مسئول تأیید کلیه عملیات داعش خوراسان در سراسر افغانستان و ترتیب بودجه برای انجام عملیات‌ها است.

کشور افغانستان، طالبان، داعش | گروه تروریستی داعش،

«امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور فراری افغانستان و رئیس سابق امنیت ملی این کشور اما در واکنش به این خبر می‌گوید: او تا سال ۲۰۱۵ از اعضای فعال شبکه حقانی بود و از طرف آن راهنمایی و حمایت می‌شد.

وی افزود: او سال‌ها در فهرست نظارت قرار داشت، او مهندس است و خانواده‌اش در پاکستان زندگی می‌کنند. امنیت ملی با همه اعضای فامیل او در «شکر دره» کابل مصاحبه کرده است. او امیر کلی داعش خوراسان نیست.

از سوی دیگر نیز برخی خبری می‌گویند که ثناءالله غفاری گارد ویژه امرالله صالح نبوده است، بلکه توسط افراد نزدیک به او مجوز حمل سلاح دریافت کرده بود.

اواسط مهرماه نیز «سی‌بی‌اس» با انتشار گزارشی به نقل از مقامات سابق امنیت ملی افغانستان درباره غفاری از او به عنوان سرکرده داعش خوراسان نام برده بود.

براساس این گزارش، سرکرده داعش خوراسان فارغ التحصیل دانشگاه پلی تکنیک کابل است و براساس کارت ثبت‌نام رأی دهندگان منتشر شده منسوب به او ۳۱ سال سن دارد.

سی‌بی‌اس همچنین مدعی شده بود که سرکرده داعش خوراسان در میان صفوف طالبان نیز نفوذ کرده است اما «سعید خوستی» سخنگوی وزارت کشور طالبان این اظهارات را «نادرست» خواند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس