کد خبر 1303459
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
هشدار آمریکا و انگلیس درباره تشدید حملات سایبری

نگرانی‌ها درباره امنیت سایبری در آمریکا و انگلیس در آستانه تعطیلات سال نو افزایش یافت.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا، به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی این کشور درباره تشدید اقدام‌های احتیاطی در برابر حملات سایبری در تعطیلات پیش رو، هشدار داد.

به گزارش «سی ان ان»، اداره تحقیقات فدرال «اف بی آی» و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا «سی آی اس اِی»، به کارکنان امنیت فناوری شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی برای آمادگی در برابر حملات سایبری و باج افزاری هشدار دادند.

بیشتربخوانید:

تحریم ایران به بهانه حملات سایبری

«اف بی آی» و «سی آی اس اِی»، اعلام کردند «روندهای اخیر در سال ۲۰۲۱ نشان داد که بازیگران مخرب سایبری در طول تعطیلات و آخر هفته‎ها، حملات باج افزاری موثر و گسترده‌ای انجام می‌دهند.»

مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیر ساخت آمریکا، با اشاره به عدم دریافت تهدید خاص، تاکید کرد که عاملان چنین حملاتی به تعطیلات نمی‌روند.

این هشدار در پی تشدید حملات سایبری در تعطیلات آخر هفته و دیگر تعطیلات طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر صادر شد.

مطالعه شرکت امنیتی «Cybereason» روی سازمان‌هایی که مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم از هزار و ۲۰۰ متخصص امنیتی شاغل در این سازمان‎ها، هنوز برنامه‌های اضطراری خاصی برای مقابله با حملات باج‌افزار در دوره‌های تعطیلات ندارند.

همزمان مرکز امنیت سایبری انگلیس با اعلام هشدار حملات سایبری، تاکید کرد که حملات سایبری ۴ هزار کسب و کار کوچک را در این کشور به خطر انداخته‎اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس