وزیر کشور جزئیات افزایش اختیارات استانداران را تشریح کرد - کراپ‌شده

احمد وحیدی درباره افزایش اختیارات استانداران گفت: شوراهای برنامه ریزی استان‌ها محور اصلی برنامه ریزی می‌شوند و با اختیارات بیشتری می‌توانند نسبت به جذب منابع و هزینه آنها تصمیم گیری کنند.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه دوشنبه (اول آذرماه) در حاشیه نشست با استانداران کشور که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست خوبی را با استانداران و رئیس سازمان برنامه بودجه داشتیم و موضوع اصلی آن تغییر و تحولات در بودجه ۱۴۰۱ بود که مبنای آن نگاه جدیدی در برنامه‌ریزی‌ها در استان‌ها است و استان‌ها اختیارات بهتری پیدا می‌کنند و شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها محور اصلی برنامه‌ریزی می‌شوند و با اختیارات بیشتری می‌توانند نسبت به جذب منابع و هزینه آنها تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: پروژه‌ها عمدتا در استان‌ها تعریف می‌شود و اگر لازم بود در سطح استان‌ها برنامه‌های آمایش اصلاح می‌شود و اساس برنامه‌ریزی در استان شکل خواهد گرفت و منابع عمدتا در استان تعریف و هزینه می‌شود.

وزیر کشور افزود: بناست صندوق‌های توسعه و پیشرفت استانی پیش‌بینی و منابعی در آن ایجاد شود که بخشی از آن از منابع دولتی و ملی هست و بخشی نیز ناشی از فروش اموال در استان‌ها است و طبیعتا اختیارات اضافه‌تری به استان‌ها داده می‌شود و با تمرکززدایی، حرکت خوب و سریعی را در استان‌ها شاهد خواهیم بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس