احتمال کمک ۲۴ میلیون دلاری برلین به مخالفین دولت بلاروس

وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه گفت که برلین برنامه کمک ۲۴ میلیون دلاری به جامعه مدنی در تبعید بلاروس را که در ماه فوریه برای کمک به آنها در نظر گرفته بود، بررسی خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه گفت که برلین برنامه کمک ۲۱ میلیون یورویی (۲۴ میلیون دلاری) به جامعه مدنی در تبعید بلاروس را که در ماه فوریه برای کمک به آنها در نظر گرفته بود، بررسی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آلمان طی اظهاراتی مداخله جویانه تاکید کرد: از آنجا که حمایت از فعالیت‌های مدنی در بلاروس به طور فزاینده ای غیرممکن شده، ما باید همکاری خود را با کسانی که در تبعید به سر می بقرند افزایش دهیم. بنابراین در سطح ملی، آلمان در حال بازنگری بودجه ۲۱ میلیون یورویی مربوط به برنامه اقدام برای جامعه مدنی بلاروس است.

ماس که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانسی درباره بلاروس با حضور اعضای اپوزیسیون دولت این کشور که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته به غرب گریختند، مطرح می‌کرد، افزود: مهم است که به مخالفان بلاروس یک فضای فعالیت داده شود، زیرا فضای جامعه مدنی بلاروس در داخل کشور در حال کاهش است و گفته می‌شود صدها نفر به اتهام انگیزه‌های سیاسی دستگیر شده اند.

وزیر خارجه آلمان همچنین از روسیه خواست که حمایت از لوکاشنکو را به عنوان ضامن ثبات در بلاروس متوقف کرده و در عوض با نیروهای دموکراتیک بلاروس تعامل داشته باشد.

ماس خاطرنشان کرد: رویدادهای اخیر دوباره نشان داد که وی (لوکاشنکو) بلاروس را به آشوب و انزوا می‌کشاند. روسیه باید با بلاروس دموکراتیک تعامل کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس