جریمه ۴۰۰۰ دلاری برای کسانی که در اتریش واکسن کرونا نزنند

اتریشی‌هایی که از دریافت واکسن‌ کرونا خودداری می‌کنند، پس از شروع طرح واکسیناسیون اجباری طی ماه‌های آینده، با جریمه‌ای تا ۳۶۰۰ یورو (۴۰۰۰ دلار) مواجه خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، اتریشی‌هایی که از دریافت واکسن‌ کرونا خودداری می‌کنند، پس از شروع طرح واکسیناسیون اجباری طی ماه‌های آینده، با جریمه‌ای تا ۳۶۰۰ یورو (۴۰۰۰ دلار) مواجه خواهند شد.

این مجازات بخشی از اقدامات دولت اتریش برای افزایش نرخ واکسیناسیون بوده چرا که افزایش موارد ابتلا به کرونا این کشور را مجبور به بازگشت به محدودیت ها و قرنطینه کرده است.

دولت این کشور ابتدا یک وقت برای تزریق واکسن به افرادی که واکسن نزده‌اند پیشنهاد می کند. بر اساس این طرح که در فوریه اجرایی می‌شود، در صورت رد شدن این پیشنهاد، مجازات‌هایی اعمال خواهد شد.

اتریش اولین کشور اروپای غربی خواهد بود که واکسیناسیون کرونا را اجباری می کند. این کشور با یکی از پایین‌ترین نرخ‌های واکسیناسیون در منطقه، یعنی حدود ۶۶ درصد از جمعیت واجد شرایط، متمایز شده است.

این کشور یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را از آخرین موج ویروس کرونا متحمل شده است.

به گفته کارولین ادستادلر، وزیر قانون اساسی اتریش، افراد همچنین برای امتناع از تزریق دوز دوم واکسن تا ۱۵۰۰ یورو جریمه خواهد شد.

ادستادلر گفت: این طرح نه تنها برای این است که مردم واکسن اول را بزنند، بلکه برای این است که واقعاً به ایمن سازی کامل برسند.

این درحالی است که قبلاً اعتراضاتی علیه اقدامات جدید دولت این کشور صورت گرفته است. اقداماتی از جمله قرنطینه سراسری که از روز دوشنبه آغاز شده است.

گزارشها حاکی است که حدود ۴۰۰۰۰ نفر روز شنبه به رهبری حزب افراطی آزادی اتریش در وین تجمع کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • RO ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    21 0
    مردم تعجب نمیکنید واکسن آزمایشی که ثابت شده در مقالات علمی که هیچ تاثیر گذاری نداره نه در ابتلا نه در انتقال کرونا نه در جهش کرونا نه در مرگ و میر چرا باید اجباری کنن چون کسی که واکسن زده هم کرونا میگیره و کرونا رو انتقال میده و جهش میده و حتی میتونه در اثر کرونا بمیره . آدم شک میکنه که چرا دارن اجبار میکنن چرا میخوان همه مردم به زور بزنن. چرا مردم به واکسن های بچگی شک نمیکردن چون اونا واکسن آزمایشی نبود
  • RO ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    22 0
    ایران تا دیروز میگفت که 70 درصد واکسن بزنن کافیه. الان میگن باید بایلا 85 90 درصد باشه. خوب وقتی در اروپا بالای 80 درصد واکسن زدن و بقیه که موندن بچه ها هستن چرا کرونا کنترل نشد چرا آمار ابتلا در اروپا 2 برابر قبل واکسیناسیون شده.منطقس نیست عوارض واکسن آزمایشی رو قبول کنم وقتی جلو کرونا رو نمیگیره. واکسن یعنی یه بار واکسن بزنی دیگه اون ویروس رو نگیری این چیه میخوان بزنن
  • SG ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    18 0
    نه به واکسن آزمایشی. هیچ یک از واکسن های بچگیمون آزمایشی نبود فلج اطفال 45 سال طول کشیده و چندین بار تغییر پیدا کرده ولی این واکسن کرونا که 6 ماهه درست کردن آزمایشیه
  • انقلابی US ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    19 0
    چرا BBC و منو تو و اینترنشنال که مخالف ایرانن . همشون دارن واکسن تبلیغ میکنن که همه ایران واکسن بزنن. چرا همه چیز رو نشون میدن ولی عوارض واکسن و تجمعات مخالف واکسن رو نشون نمیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس