کد خبر 1302915
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
هجوم پوشاک قاچاق بنگلادشی به مرزهای ایران/ انهدام پوشاک ایرانی در محاصره قاچاق

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: پوشاک قاچاق بنگلادشی باقیمت تناژی و بعضاً با یک‌دهم قیمت واقعی وارد کشور می‌شود که بهای تمام‌شده ندارد.

به گزارش مشرق، مجید افتخاری در خصوص واردات پوشاک قاچاق بنگلادشی به ایران، گفت: از سال ۹۷ واردات پوشاک به کشور ممنوع شده است، حتی زمانی که واردات آزاد بود در بازار ایران حداکثر ۲ درصد واردات قانونی و ۹ درصد قاچاق شکل می‌گرفت که این قاچاق به تولید صدمه وارد می‌کرد همچنین خیلی از اشتغال‌ها را از بین می‌برد.
وی افزود: کشور بنگلادش دومین صادرکننده پوشاک دنیاست که ۲۰ میلیون اشتغال ایجاد می‌کند و این کشور در حوزه پوشاک قوی و قدرتمند است همچنین تمام نشان‌های تجاری اروپایی در بنگلادش تولید می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران بیان کرد: بنگلادش پوشاک را برای کشورهای اروپایی، ایتالیایی، اسپانیایی و ... تولید می‌کند که بعد از فراگیر شدن بیماری‌های کرونا در دنیا با حجم وحشتناک کالای لغو شده و از مدل خارج‌شده اروپایی مواجه شد لذا این کالاها را به‌صورت تناژی و کیلویی به کشورهایی که نظارت درستی در آن‌ها وجود ندارد می‌فروشد که در حال حاضر بهترین گزینه برای فروش این کالاها ایران است.
افتخاری اظهار کرد: این در حالی است که در ایران نظارتی بر روی قاچاق نمی‌شود و قاچاق به‌راحتی در کشور انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پوشاک قاچاق باقیمت تناژی و بعضاً با یک‌دهم قیمت واقعی وارد کشور می‌شود که بهای تمام‌شده ندارد درحالی‌که بهای تمام‌شده کالای تولید داخل بیشتر است و اگر روند واردات کالای بنگلادشی به هر کشوری حمله کند تولید پوشاک آن کشور را از بین می‌برد که به دلیل شرایط اقتصادی فعلی متأسفانه از این پوشاک قاچاق استقبال می‌شود.

افتخاری در خصوص راهکاری برای منع ورود پوشاک قاچاق از بنگلادش به ایران گفت: پوشاک قاچاق باید قبل از ورود از مبدأ کنترل شود، زیرا فرایند شناسایی کالای قاچاق را نیز با ترفند دور می‌زند.
وی در ادامه گفت: بخش عمده کالای بنگلادشی از امارات وارد کشور می‌شود بنابراین مسیرها مشخص است و باید با سیستم دیگری با واردات کالای بنگلادشی مقابله کنند همچنین باید از طریق مسیر امنیتی جلوی این مسئله گرفته شود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    من واقعا درك نمي كنم چرا با اين افت شديد پول ملي، ارزان شدن كارگر و كلي يارانه مستقيم و پنهان كه از انرژي و حمل و نقل و هزار مورد ديگه دولت داره ميده باز قيمت تمام شده ما از خيلي كشورها بيشتر درمياد؟؟ تازه جنس اونا كلي بهش دلالي و حمل و نقل و بارگيري و انبارداري و ... هم بهش ميخوره!! الان قيمت كار نيروي انساني در كشورما حتي از چين و بسياري از كشورهاي ديگر ارزانتره! اين موضوع تو ساير بخش هاي كشور هم هست. لطفا دوستان متخصص بي طرفانه راه حلي براي اين موضوع ارائه بدن
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    کجاست تا بریم بخریم این مغازه دارها که اگر بخوای لباس بگیری غارتمون میکنم لااقل ما فقیر بیچاره‌ها بتونیم لباسی نو تن کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس