کد خبر 1302890
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
اهمیت آزادسازی منطقه راهبردی مارب؛ ورق جنگ یمن برمی‎گردد؟

در حالی که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تا ورود به مأرب راهی ندارند وزیر خارجه دولت مستعفی یمن مدعی شد، مأرب سقوط نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «احمد بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» در حاشیه نشست اجلاس امنیتی منامه مدعی شد، اطمینان دارد که شهر راهبردی مأرب تحت تسلط دولت هادی باقی خواهد ماند و ارتش دولت مستعفی پیشروی‌هایی داشته است.

بیشتر بخوانید:

نیروهاِی مقاومت یمن به منطقه «الفلج» در جنوب مأرب رسیدند

بر اساس گزارش «الشرق الاوسط»، بن مبارک اتهام‌زنی‌های همیشگی دولت مستعفی به ایران را تکرار کرد و در حالی که نیروهای صنعاء دیروز به دروازه جنوبی شهر مارب نزدیک شدند، در خصوص نیروهای صنعاء مدعی شد: آنها توهم دارند که می‌توانند پیشروی نظامی بیشتری داشته باشند یا پیروزی‌هایی در واقعیت رقم بزنند. آنها از فوریه گذشته با تمام نیروی خود مأرب را هدف گرفته‌اند اما ما اطمینان داریم که سقوط مأرب در نهایت رخ نخواهد داد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: سقوط مأرب پایان صلح و روند سیاسی و نیز پایان تلاش‌ها برای بازگرداندن امنیت در یمن خواهد بود، موج مهاجرات به خارج به راه می‌اندازد و تهدید وقوع جنگ‌های دیگری که به کل منطقه کشیده شود را به همراه خود دارد.

شبکه المسیره یمن دیروز (یکشنبه) با انتشار تصویری از حضور نیروهای دولت صنعاء در منطقه «الفلج» که ورودی شهر مأرب محسوب می‌شود و جزء آخرین نقاط تحت اشغال دولت مستعفی در حومه شهر است، خبر داد.

خبرنگار المسیره گفته این تصویر صبح دیروز در منطقه الفلج گرفته شده و این منطقه دروازه ورود به شهر مأرب است. درگیری‌های ساعات گذشته به طور عمده در این منطقه و مناطق «وادی ذنه»، بلندی‌های «البلق مرکزی» و «البلق شرقی» جریان داشت و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی ابتدا تلاش دارند تا بلندی‌های بلق را به دست گرفته و سپس به طور گسترده وارد الفلج شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 0
    انشالله به خواست خدا وعنایات اهل بیت علهم السلام مارب به دست حق گرایان ازاد خواهد شدهمچنان که خرمشهر وموصل وحلب ازاد شدند
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 0
    باشه تو راست میگی، کار آل سعود و دولت هادی تمومه، مآرب هم آزاد خواهد شد به فضل الهی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس