به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏طرف میگفت زنده‌ام بعضیا میگفتن تو داغی حالیت نیست مُردی؛ حالا حکایت پهلویه که بعضیا میگن تو شکنجه نمیکردی!

محمدرضا پهلوی: «چرا ما نباید از روش‌هایی که شما اروپاییان به‌کار می‌برید استفاده کنیم؟ ما روش‌های شکنجه پیشرفته را از شما یاد گرفته‌ایم»

(آخرین سفر شاه، ویلیام شوکراس، 255).

ما روش‌های شکنجه پیشرفته را از شما یاد گرفته‌ایم

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    24 5
    یادمه اوایل انقلاب ی کتاب بود که عکس های شهدا و افراد شکنجه شده و نحوه شکنجه آنها را گفته بود، که واقعا تصاویر بسیار دردناکی داشت. متاسفانه اسمش یادم نیست کاش دلسوزان آن کتاب را پیدا کنند و دوباره در دسترس عموم قرار دهند تا مردم بفهمند ساواکی ها چطور ملت را سلاخی می کردند.
    • ناشناس IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      4 5
      اجازه بده من یادت بندازم شنکنجه . عملیات مهندسی سازمان مجاهدین خلق تو ابتدای 60 بوده . هنوز هم دارم ربطی به ساواک نداره . همه چی رو قاطی نکنیم بهتره رفیق
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      6 2
      احمق های درجه 3 مخاطب "منوتو" هرچی رو اون شبکه تو حلقشون بریزه با میل و رغبت قورت میدن.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    7 5
    ثریا خودش نوشته شاه من را به تماشای شکنجه زندانیان می برد و از شنیدن صدای ناله آنها قاه قاه می هندید اما من جرات شنیدم نداشتیم و گوشهایم را می بستم و التماس می کردم از آنجا برویم.
  • SE ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    7 5
    خدا رحمت کند شهید رجایی را که جای شکنجه روی پایش را به همه دنیا در صحن سازمان ملل نشان داد. مرحوم طالقانی با جای اطوی شکنجه ساواک روی بدنش از دنیا رفت. شهید آیت الله سعیدی و شهید آیت الله غفاری زیر شکنجه جان دادند. خاطرات امثال احمد احمد هم هست، اعترافات تهرانی شکنجه گر مخوف و خیلی اسناد دیگر.
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    8 1
    پرویز ثابتی (مشهور به مقام امنیتی در ماجرای سیاهکل) شامه قوی داشت. او که از مقامات عالیرتبه ساواک بود در پاییز 57 سقوط رژیم شاه را استشمام کرد و از ایران فرار کرد و به آمریکا رفت. همین چند سال اخیر کتابی نوشته و دروغ شاخداری گفته. پرویز ثابتی گفته "در ساواک شکنجه نبود" خوشمزه دلیلی است که آورده :" چون شکنجه خلاف قانون بود!!". یارو جوانهای ایران را خر فرض کرده. با خودش فکر کرده جوان 35 ساله که دوره شاه را ندیده پس هر دروغی را می شود گفت. پرویز خان عجله کرده. اگر 10 یا 15 سال دیگر صبر می کرد از زندان رفته ها و شکنجه شده ها بدست دژخیمان ساواک پهلوی دیگر کسی زنده نمی ماند و او می توانست جای شهید و جلاد را عوض کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس