photo_2021-09-17_17-37-20.jpg

نزدیک شدن رزمندگان به دروازه های مارب، سعودی ها را به این نتیجه رساند که با تخلیه الحدیده، انصارالله را دچار خطای محاسباتی کنند و اماراتی ها را زیر فشار سنگین قرار دهند.

سرویس جهان مشرق؛ ائتلاف سعودی نیمه دوم آبان ماه امسال در تصمیم ناگهانی عناصر خود را از نوار ساحلی غرب یمن خارج کرد تا مساحتی افزون بر ۷۰۰ کیلومتر مربع از اشغال خارج و به کنترل رزمندگان انصارالله درآید.

در روزهای گذشته رسانه ها، تحلیل های متعددی را در خصوص چرایی خروج نیروهای تحت فرمان ریاض از بخش های وسیع استان الحدیده مطرح کردند و اشاره به اجرا و عملی شدن توافق استکهلم یکی از این گمانه زنی ها بود.

این رسانه ها در توضیح تحلیل خود اعلام کردند که هر دو طرف (صنعاء و ریاض) از شهر الحدیده و نقاط حومه خارج می شوند و با تخلیه این مناطق (کیلومتر ۱۶، شهرک صالح و...) مسیر پایتخت به سمت نوار ساحلی غرب یمن باز می شود.

تحلیل و خبر استقرار گروه مشترک در بندر «الحدیده، الصلیف، راسی عیسی و...» در حالی بیان می شود که رزمندگان انصارالله وارد مناطق تخلیه شده در نوار ساحلی شده اند و خود را برای بازسازی این نقاط آماده می کنند و همین مسئله این گمانه زنی رسانه ای را تا حدود زیادی زیر سوال برده و به نظر می رسد فقط بخش مربوط به برقراری دوباره ارتباط صنعاء - الحدیده درست است.

شماری دیگر از رسانه ها و کارشناس تحولات منطقه هم آنچه را که در استان الحدیده گذشته را در راستای عملی شدن توافق جدید انصارالله و رژیم سعودی می دانند و می گویند ریاض با تخلیه نوار ساحلی حُسن نیت خود را نشان داده است.

پشت پرده عقب‌نشینی سعودی‌ها از نوار ساحلی غرب یمن چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، واقعیت ها در خصوص تحولات الحدیده را باید همزمان با پیشروی گسترده رزمندگان در مرکز یمن و رسیدن به دروازه های شهر مارب و احتمال ادامه عملیات در محورهای چنوب غرب و غرب استان شبوه ارزیابی کرد و ائتلاف سعودی این خطر را به خوبی احساس و درک کرده است.

مارب (قلب یمن) نقطه اتصال جنوب و شمال کشور به شمار می آید و از سویی دیگر به همراه استان شبوه سرشار از منابع نفتی ارزشمند است و همین مسئله سعودی ها را نگران کرده چرا که پیشروی رزمندگان را در این محورها قطعی می دانند.

ریاض دریافته است اگر استان های مارب و شبوه را از دست دهد دیگر نفوذی در یمن ندارد و توازن قدرت به سود رزمندگان تغییر خواهد کرد و این به معنای شکست کامل است و در مقابل انصارالله و امارات سهم ناچیزی خواهد داشت.

در کنار پیشروی های سریع و خیره کننده انصارالله در مرکز و شمال، سعودی ها می بینند که صهیونیست ها در حال تقویت اماراتی ها در خاک یمن (جنوب) هستند و دریافته اند بازنده میدان هستند و با وجود هزینه های هنگفت در سال های گذشته بدون نتیجه از یمن خارج خواهد شد.

به نظر می رسد سعودی ها با خروج از استان الحدیده تلاش می کنند تا حدی اعتبار به دست آورند و همچنین مانع از دست رفتن سریع سایر مناطق اشغالی در خاک یمن شوند و شکست خود را به تاخیر بیندازند.

سعودی ها با تخلیه نوار ساحلی غرب یمن (استان الحدیده) قصد دارند جبهه مقاومت انصارالله را دچار خطای محاسباتی کنند که به جای پیشروی در مارب و شبوه، پاکسازی استان تعز و سایر مناطق جنوبی تحت نفوذ امارات را در دستور کار قرار دهد.

پشت پرده عقب‌نشینی سعودی‌ها از نوار ساحلی غرب یمن چیست؟ + نقشه میدانی و عکس
آرشیو

بررسی تحولات سیاسی و میدانی نشان می دهد که ریاض درصدد است که با خروج از الحدیده، منطقه راهبردی «باب المندب» و سایر مناطق ساحلی پر اهمیت را به مقصد بعدی انصارالله تبدیل کند و با شعله ور کردن درگیری ها در این محورها، امارات را زیر فشار سنگین قرار دهد و نفسی بکشد.

سعودی ها با این دستور کار می خواهند توازن قدرت با امارات را در خاک یمن به سود خود تغییر دهند و از سویی دیگر مارب و شبوه را هم نجات دهند اما باید دقت داشت رزمندگان انصارالله براساس آنچه که در اتاق عملیات پیش بینی شده حرکت می کنند.

در حال حاضر، اماراتی ها بیشتر در مناطق مرزی و ساحلی کشور یمن از جمله استان های تعز، عدن، حضرموت، جزیره سقطری و ...» سرمایه گذاری و نفوذ کرده اند و عناصر تحت فرمانش این نقاط را در اشغال دارند.

به گزارش مشرق، رژیم امارات در تلاش است به صورت دائم بنادر و جزایر میون در دریای سرخ، المخا و باب المندب در استان تعز، بندر بریقه در استان عدن، بندر بلحاف در استان شبوه، بندر الضبه در استان حضرموت، جزیره سقطری در دریای عرب و بندر نشتون در استان المهره را در اشغال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    6 0
    - در تربيت و تبليغ، سرنوشت خوبان و بدان را مقايسه كنيد. «انّ الابرار لفى نعيم - انّ الفجّار لفى جحيم» - حتّى پيامبر، به بسيارى از امور قيامت آگاه نيست. «و ما ادراك ما يوم الدين» - مسائل قيامت را با عقل عادى نمى توان درك كرد، بلكه بايد از طريق وحى بپذيريم. «ما ادراك ما يوم الدين» - مطالب مهم را بايد تكرار كرد. «ما ادراك - ثمّ ما ادراك» - پيدايش قيامت براى جزا و كيفر عملكرد دنيوى ماست. «يوم الدّين» - مجرمان براى هميشه در دوزخند. «ما هم عنها بغائبين» - قيامت روز سلب مالكيّت و اختيار از همه انسان هاست. «يوم لا تملك نفس لنفس شيئاً» - قيامت، تجلّى حاكميّت مطلقه خداوند است. «و الامر يومئذ للّه»
    • مظلوم IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      12 0
      دیگه بوی الرحمان این ولیعهد وهابی و عروسک خیمه شب بازی اسرائیلی ها بلند شده . همین روزاست که این یی بته رو به جای بمب پرتش کنن وسط یمن
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 0
      - دوران تاريخ بشر، ارزش دارد و خداوند به آن سوگند ياد كرده است. پس از عبرت هاى آن پند بگيريم. «والعصر» - انسان از هر سو در خسارت است. «لفى خسر» - انسانِ مطلق كه در مدار تربيت انبيا نباشد، در حال خسارت است. «انّ الانسان لفى خسر» - تنها راه جلوگيرى از خسارت، ايمان و عمل است. «آمنوا و عملوا الصالحات» - به فكر خود بودن كافى نيست. مؤمن در فكر رشد و تعالى ديگران است. «تواصوا بالحقّ» - سفارش به صبر به همان اندازه لازم است كه سفارش به حق. «بالحقّ - بالصبر» - ايمان بر عمل مقدم است، چنانكه خودسازى بر جامعه سازى مقدم است. «آمنوا و عملوا... و تواصوا» - بدون ايمان و عمل و صالح و سفارش ديگران به حق و صبر، خسارت انسان بسيار بزرگ است. «لفى خسر» (نكره بودن «خُسر» و تنوين آن نشانه عظمت خسارت است.) - اقامه ى حق به استقامت نياز دارد. «تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر» - جامعه زمانى اصلاح مى شود كه همه مردم در امر به معروف و نهى از منكر مشاركت داشته باشند. هم پند دهند و هم پند بپذيرند. «تواصوا بالحقّ» (كلمه «تواصوا» براى كار طرفينى است) - نجات از خسارت زمانى است كه انسان در صدد انجام تمام كارهاى نيك باشد گرچه موفق به انجام آنها نشود. «عملوا الصالحات» (كلمه «الصالحات» به صورت جمع محلّى به الف و لام آمده است) - ايمان بايد جامع باشد نه جزئى. ايمان به همه اجزا دين، نه فقط برخى از آن. «الاّ الّذين آمنوا» (ايمان، مطلق آمده است تا شامل تمام مقدسات شود.)
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 0
      - دوزخ، از هم اكنون در كمين خلافكاران است. «انّ جهنّم كانت مرصاداً» - گرفتار شدن و به دام افتادن مجرمان، امرى قطعى است. «مرصاداً للطّاغين» - طغيان گرى، نشانه دوزخيان است. «للطّاغين» - كيفرهاى الهى عادلانه است. «جزاءً وفاقاً» - حتى احتمال حساب و كتاب در قيامت، براى كنترل انسان كافى است. «لايرجون حسابا» - بى اعتقادى به قيامت، رمز طغيان است. «لطّاغين... لايرجون حساباً» - انكار قيامت، زمينه انكار همه چيز است. «لا يرجون حسابا و كذبوا بآياتنا كذّابا» - ريز و درشت كارها حساب و كتاب دارد و خداوند احاطه علمى به همه چيز دارد و اين احاطه، ثابت و باقى است. («كتاباً» رمز ثبوت و بقا است) «كلّ شى ء احصيناه كتاباً»
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 0
      سلام بر همه
  • رزمنده بازنشسته CA ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 29
    بابا یه بیست پنج کیلومتر در بیست و پنج کیلومتر مساحت بدرد نخور خودشون بدون فشاری تخلیه کردن، شماها هم رفتین جرفتین، اولا برای این بوده تقویت کنن جبهه ماربشون رو، ثانیا رقابت با امارات هم برای نواحی سرزمینی مهمتر بی تاثیر نبوده، اونایی که مثله من جبهه بودن این ترفندای بعثی های عراق رو خوب یادشونه، بهتره با یه مویز گرمیتون نکنه و با یه غوره سردی و بهتون هم بگم تو مارب هیچی گیرمون نمیاد، با سالها تجربه جبهه بهتون میگم خیالتون راحت
    • علیرضا IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      21 0
      داداش شما که جبهه بود نمی بینی که اثری از صدام لعین نیست؟! اگر جه صدامیان ویزیدیان هستند واینها هم به همان عاقبت گرفتار میشن و این وعده ی خدا است.
  • امیر IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    10 0
    ارتش یمن باید مأرب را بگیره
  • mojtaba SE ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    12 3
    واقعا کورش دوم رهبر ماست..چه راحت و کم هزینه مثل کنار زدن پرده پنجره,ایران رو به ابر قدرتی رسانده..واقعا معجزه است که تاریخ و مردم ایران مدیون رهبر عزیزم است .
  • احمد شیرازی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    اندکی صبر سحر نزدیک است.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    12 0
    مرگ به بن سلمان و ایادیش
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    وهابیها درجریان مذاکرات ایران،میخواهند عقب بنشینند،بعد که ایران واردتله مذاکرات شد،دوباره شروع کنند مردم یمن را بزنند
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 0
    عقب نشینی تاکتیکب-وهابیها درجریان مذاکرات ایران،ازیمن عقب نشینی میکنند،بعد که ایران واردتله مذاکرات شد،دوباره شروع کنند مردم یمن را بزنند-دقیقا نثا زمانیکه روحانی وظریف نادان فریب تله برجام را خوردنند ودانشمندان وفرمانده هان نظامیمان را ترور کردنند
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 1
    عقب نشینی تاکتیکی-وهابیها درجریان مذاکرات ایران،ازیمن عقب نشینی میکنند،بعد که ایران واردتله مذاکرات شد،دوباره شروع کنند مردم یمن را بزنند-دقیقا مثل زمانیکه روحانی وظریف نادان فریب تله برجام را خوردنند ودانشمندان وفرمانده هان نظامیمان را ترور کردنند
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 1
      حالت خرابه یه دکتر بر
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      حال خوبه،شیفته آمریکا کسانی نیستند جز امتیازیها وسهمیه ایهای مفتخور دزد نجومیبگیر وفاسد پارتی باز،منتصبان بی رقابت نادان دهان گشاد نون به نرخ روزی خور،حرام خور تربیت شده....
  • آزاد IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    به نظر من می خواهند توجه نیروهای حوثی را از مارب منحرف کنند چون نفتی که از مارب میبرند برای آنها مقرون به صرفه هست
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    ماباکسی تعارف نداریم سپاه قدس همیشه بداره
  • دیپلمات رزمی سیاسی نیروی مقاومت اسلامی پیروز IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    شما دلاورمردان یمنی نوک پیکان مقاومت اسلامی هستید و بفضل الهی باید تمامی نیروهای متجاوز اعم از عربستان متجاوز و امارات متجاوز را از خاک مقدس یمن بیرون بیاندازید خدا یاورتان باشد‌
  • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    امارات تا زمانیکه کاخ های شیشه ای دارد جرات ماندن در خاک یمن را ندارد زیرا موشکهای یمنی خواب را از چشمان این کاخ نشینان ربوده است . عاش شباب الیمن
  • نادعلی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    بوزینه های امارات توسط رزمندگان قهرمان حوثی های قهرمان به درک فرستاده خواند شد
  • پورهنگ IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    ان شالله بزودی دلاورمردان یمن این وهابیهای وحشی رو به درک واصل می کنن وپیروز این میدان حق بر باطل خواند بود
  • امین IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 1
    جنگهای منطقه سیاسی هست. بیخودی از اسلام و وهابیت و ....حرف نزنید
  • خسرو IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    در مذاکرات بغداد بین ایران و عربستان آنها التماس کردند که ما کاری کنیم تا عزتمندانه از یمن خارج شوند و ایران با صراحت به عربستان اعلام کرد در حد و قواره ای نیستید که با ایران قدرتمند صحبت کنی برای رفع مشکلشان آدرس حزب اله را دادند تا مشکلاتشان را به آنها بگویند و از این کار عصبانی شدند و لبنان را به هم ریختند چون فرمانده ناتو عربی هستند
  • محمد علی کرمی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    امریکای خبیث چهره پشت پرده ات در کمک به ائتلاف سعودی در کشتار مردم بی دفاع یمن وظلم و تجاوز رو شده بعد از افغانستان یمن میدان شکست تو وگاو شیر ده ات است.
  • علیرضا IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    برگ برنده سعودی در یمن نیروی هواییش هست نیروهای محور مقاومت هر طوری هست باید یک ضد هوایی هر چند ضعیف هم که شده باید برسونن به انصار ا... که برگ برنده سعودی رو از دستشون بگیرن اونوقت تکلیف جنگ یکسره میشه
  • حسام US ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    دسمریزاد از پشت پرده عقب نشینی خدا وکیلی کدوم عاقلی این حرف های شما را باور میکنه آیا آمارات و نیروهای عمالقه وصالح از الخوخن ویا بندر بسیار حیاتی المخا عقب نشستند؟ نوار ساحلی تخلیه شده در مقابل الخوخه والمخا که برهم صالح به راحتی از چنگ انصارالله در آورود چه ارزشی دارد؟ الخوخه والمخا راه مواصلاتی سواحل است که با این همه اهمیت حیاتی برای انصارالله گرفتار مسائل سیاسی پشت پرده ای است که بی شباهت به مارب نیست که در پشت زدوبندها ومذاکرات بازنده اصلی انصارالله شد ومارب قتلگاه رزمندگان انصارالله شد سیاست مداران ساده لوحی که با لبخند عربستان وامارات بر طبل حل وفصل مسائل می کوبند واندک شعور . عرق میهنی هم ازشان سراغ نداریم. الخوخه والمخا وتعز باید در برنامه آزاد سازی باشد .
  • عباس IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام. نکته بسیار جالب در مذاکرات ایران و عربستان در دور آخر.... اینکه ایران به طرف عربستانی گفته است انصارا...یمن توسط ایران مدیریت نمی شود ...این گروه توسط حزب الله لبنان مدیریت می شود و این یعنی طرف شما حزب الله لبنان می باشد و شما باید در لبنان هم تسویه کنید .....درود
  • علی دریکوند IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 1
    به ما چه ما نیروی هوایی و هوا نیازمندم داره از بین میره. بجایی کمک به ۵کشور غربی نیروی هوایی و هوانیروز رو بروز کنید حداقل ۲۵۰ تا۳۰۰فروند جنگنده درکنار صداوسیما آواکس جنگ الکترونیک گشت جاسوسی . تانکر سوخت رسان و کنترل فرماندهی وانواع سبک و سنگین ترابری تدارکاتی. و ۱۲۰تا۱۷۰فروند علی کوپتر وانواع ۵۲ .میل ۳۵ و از چین زد۱۷ و ۲۳۰ تا۲۵۰ بالگرد. گشت. دو و چندمنظوره و انواع ترابری تدارکاتی سبک و سنگین هم ۳۰۰ تا۳۵۰فروند لازمه . تانکر. نفربر. خودروهای زرهی . خمپاره اندازه و راکت انداز توپ متحرک و توپ خودکشی . جدید با تعداد بالا و زیردریایی های سنگین و نیمه سنگین و ناوشکن و چنانچه سنگین و سبک وانواع شناورهای سنگین و نیمه سنگین و نیمه سبک و رادارهای بروز و پدافند اس ۴۰۰ چندین گردان لازم داریم پولی که خرج ۵ کشور غربی و کارهای شبه نظامی میشه قدرت نظامی خودمونی بالا ببریم جنگنده دومنظوره آموزشی رزمی یا ۱۳۰ اینی و از چین ال ۱۵ دارو بخرید جنگنده یا سوخت ۵۷ یا جی ۲۰ . ۷۵الی ۱۰۰فروند ۶۰فروند سوخت ۳۵ و ۸۵ تا۹۰فروند سوخو۳۰ و کم کمش اینارو گفتم ما بین ۶۰ تا ۱۰۰ میل افکن توپولوف ۲۲ و ۹۵ یا سوخو ۱۶۰ از روسیه یا اچ۶ از چین لازم داریم . اما حداکثر ۴۰۰جنگنده و ۱۲۰ میل افکن و ۱۲۰هواپیما ترابری تدارکاتی سوخت رسان گشت جاسوسی جنگ الکترونیک وانواع ترابری تدارکاتی و انواع بالگرد ۲۵۰ فروند ترابری تدارکاتی گشت و ۱۰۰ تا۱۲۰ بالگرد رزمی تهاجمی جنگنده لازم داریم ولی من بالا حداقل گفتم که همون حداقل ۲۵۰جنگنده نسل ۵و ۴ونیم. و ۱۰۰هواپیمای نظامی ترابری تدارکاتی. و ۱۰۰ بالگرد جنگنده و ۲۵۰ بالگرد ترابری تدارکاتی بشدت احتیاج داریم جنگنده اف۱۶ . اف ۱۵ . لایک. نشید و حدود ۵۰کفیر عملیاتی و بزودی تعداد اف۳۵ اسرائیل به ۱۴۵فروند میشه حدود ۷۵۰ جنگنده نسل ۵ و ۴ونیم و ۴ خیلی خیلی در کنار بمب افکن های بی ۱ اسرائیلی در مقابل تنها سلاح تهاجمی ما موشک اثر گذاری چندین برابر داره. چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ایران بزودی وارد جنگ میشه شک نکنید و بخاطر ضعف نیروی هوایی و هوانیروز در دوهفته اول هردو نیرو از بین میره یا زمینه گیر میشن تعدادی باقی مانده نیروی زمینی تانکر نفربر و آتش کارهای و توپ های خوبی ندارد و نیروی دربیایند ضعیفه شکست میخوره اعتمادهای رو نگهداشته تک تک میزنن و مشکلاتمان ۷۰درصد به هدر پیاوه و یا رو
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    چه یعودی وچه امارات بازنده این جنگند چون حق و باطل در مقابل یکدیگر صف ارایی کرده اند وبه اقای امین و امثال ایشان میگیم اصلا سیاسی یعنی چه در صورتیکه ما مبینیم ظالمین و ستمکران ادمکش ماننده درنده وحشی به جان مردم بی گناه افتاده اند و به خاک و سزمین انها تجاوز کرده اند ان الباطل کان ذهوقا
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    جهبه اینجاست جنگ تو مملکت خودمون هست روغن برنج گوشت مرغ که مردم دیگه توان خرید مصرف روزانه خودشون ندارن
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    - دوزخ، از هم اكنون در كمين خلافكاران است. «انّ جهنّم كانت مرصاداً» - گرفتار شدن و به دام افتادن مجرمان، امرى قطعى است. «مرصاداً للطّاغين» - طغيان گرى، نشانه دوزخيان است. «للطّاغين» - كيفرهاى الهى عادلانه است. «جزاءً وفاقاً» - حتى احتمال حساب و كتاب در قيامت، براى كنترل انسان كافى است. «لايرجون حسابا» - بى اعتقادى به قيامت، رمز طغيان است. «لطّاغين... لايرجون حساباً» - انكار قيامت، زمينه انكار همه چيز است. «لا يرجون حسابا و كذبوا بآياتنا كذّابا» - ريز و درشت كارها حساب و كتاب دارد و خداوند احاطه علمى به همه چيز دارد و اين احاطه، ثابت و باقى است. («كتاباً» رمز ثبوت و بقا است) «كلّ شى ء احصيناه كتاباً»
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام بر همه
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    قابل توجه ان اقای بی توجه و نااگاهی که گفته است جبهه اینجاست ودرد برنج و روغن دارد چه ارتباطی به مسایل یمن و جهان اسلام که زمینه ساز ظهور دوازدهمین اختر تابنک اسمان ولایت وامامت می تواند باشد اصلا شما چرا در موضوعی که علاقه واطلاع ندارید موضوعی را مطرح میکنید که ارتباطی با موضوع مورد بحث ندارد ایا صدای فریاد مظلومان ستمدیده از ظلم ظالمان ستمگر شما را نمی ازارد البته اگر هر موضوعی در جای خود گفته شود اشکالی ندارد که دولتمردان جدیدی که روی کار امده اند همه تلاششان را خالصانه انجام میدهند وانشالله موفق خواهند شد وبه خواست خداوند مقاومت وجهان اسلا م پیروز خواهند شد
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    عربستان و امارات هر دو نوکری آمریکا و اسرائیل با پولی که دارند میکنند . از خود توانی ندارند . همش برای قیافه گیری در میان کشورهای عربی هست که میخواهند جایگاه و تاثیر گذاری بر سایرین بمنظور اینکه کدام خدمت زسان اهداف اربابانی که توجهشان مداومت قدرت در سرزمین خود را ضمانت میبخشد . والا هیچکدام در قواره این حرف ها نیستند . با مزدور و حرکات نمایشی تو خالی . رهوارشان در برابر مردمی با دست خالی در رفته . و حال یکدیگر را مقصر جلوه دادن . برای شکست مقابل مجاهدان یمنی . که همان شکست آمریکا اروپا و اسرائیل بعنوان حامیان و تامین کننده امکانات و تسلیحات
  • میرزا IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    پیروزی نزدیک است .عربستان و امارات نویسهای آخر را می‌کشند و این تاک تیک های نظامی دیگر ارزش نظامی و سیاسی ندارد و این حرکات مصرف داخلی دارد .زور انصار اله از این دو کشور زیاد تر است و با زور اسلحه اشغالگران را اخراج خواهد نمود و مناطق را از لوث متجاوزان خارج خواهد شد ب زودی منتظر اتفاقات جنگ یمن باشید
  • محمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    انصار الله باید مارب رو از اشغال سعودی ها در بیارن و هرچه بیشتر به پیروزی نهایی نزدیک بشن. انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس