کد خبر 1302635
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
آژانس مطبوعات یمن: آل سعود تنها زبان زور را می‌فهمد

آژانس مطبوعات یمن در تحلیلی نوشت: هشتمین عملیات توازن بازدارندگی که دیروز توسط نیروهای مسلح یمن انجام شد، متوسل شدن به زبان زور است که عربستان سعودی تنها این زبان را می‌فهمد.

به گزارش مشرق، آژانس مطبوعات یمن امروز (یکشنبه) در تحلیلی نوشت: اعلام اجرای هشتمین عملیات توازن بازدارندگی که توسط نیروهای مسلح یمن انجام شد، نشان داد که این نیروها از بازوهای بلندی برخوردارند که می‌توانند به عمق عربستان برسند.  

اجرای چنین عملیات نظامی برای ضربه به اهداف در پایگاه‌های نظامی سعودی از ناتوانی نیست بلکه ناشی از توانایی‌های نظامی نیروهای مسلح یمن برای مقابله با دشمنی است که تنها زور می‌تواند از جنایاتی که علیه مردم و سرزمین یمن انجام می‌دهند، جلوگیری کند.  

این رسانه یمنی در ادامه با اشاره به این حقیقت که نقش جنایتکارانه عربستان در یمن، منطقه عربی و سایر نقاط جهان بر هیچکس پوشیده نیست، افزود: عربستان با در اختیار داشتن ذخائر عظیم نفتی میلیاردها دلار درآمد دارد که به دستور ارباب خود یعنی کاخ سفید و رژیم اسرائیل برای انجام کارهای شیطانی، طراحی کودتا، ترور و دیگر کارهای نافی عقل و منطق به کار گرفته است بنابر این با چنین دولتی فقط با زبان زور می‌توان برخورد کرد و این زبانی است که عربستان به خوبی آن را می‌فهمد.  

آژانس مطبوعات یمن با اشاره به اینکه توان نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به طور مداوم در حال افزایش است، نوشت: اجرای عملیات نظامی دقیق و جسورانه‌ای که بر اساس محاسبات نظامی انجام شد نشان داد که اینها از اموری است که فقط ارتش‌های بزرگ می‌توانند آن را اجرا کنند.  

نویسنده در ادامه با اشاره به وضعیت بدبختی و نا امیدی حاکم شده بر اوضاع نظامی عربستان افزود: سلسله عملیات موازنه بازدارندگی اجرا شده توسط ارتش یمن ناتوانی ارتش سعودی را افشا کرد بطوری که این ارتش مایه خنده در تمام جهان شده است زیرا ارتش عربستان مسلح بوده و هست و جدیدترین سلاح‌ها به ارزش میلیاردها دلار را در اختیار دارد اما نمی‌داند چگونه آن‌ها را به کار گیرد و از آن‌ها استفاده کند.  

آژانس مطبوعات یمن در پایان نوشت: حقیقت امر این است که اجرای این عملیات تهاجمی علیه عربستان متجاوز در چارچوب دفاع مشروع از مردم و وطن و مقابله با مثل تا توقف تجاوز و رفع محاصره است.  

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر دیروز (شنبه) در کنفرانس خبری گفت که این نیروها در پاسخ به افزایش حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف، در هشتمین عملیات «موازنه بازدارندگی» با استفاده از پهپاد از نوع «صماد ۳» و   «قاصف ۲ K»   مراکز و پایگاههای حساس در شهرهای ریاض، جده، ابها، جیزان و نجران عربستان سعودی را هدف قرار دادند.  

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.  

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس