چراغ سبز نخست وزیر ژاپن به آمریکا برای عرضه ذخایر نفت مغایر قانون است

نخست وزیر ژاپن با ابراز آمادگی برای مقابله با افزایش قیمت نفت به دنبال درخواست آمریکا، گفت ژاپن برای نخستین بار در حال بررسی آزادسازی ذخایر خود با هدف کاهش قیمت نفت است.

به گزارش مشرق، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن با ابراز آمادگی برای مقابله با افزایش قیمت نفت  به دنبال درخواست آمریکا، گفت: ژاپن برای نخستین بار در حال بررسی آزادسازی ذخایر خود با هدف کاهش قیمت نفت است.

به نوشته خبرگزاری کایدو ژاپن، با این حال، توکیو ممکن است برای تصویب چنین اقدامی با مشکل روبرو شود زیرا بر اساس قوانین این کشور، ژاپن تنها در مواقع محدودیت عرضه یا بلایای طبیعی می تواند به برداشت از ذخایر خود اقدام کند نه برای پایین آوردن قیمت نفت.

به نوشته رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که با کاهش محبوبیت و افزایش قیمت بنزین مواجه است، برخی از کشورها را تحت فشار گذاشته تا از ذخایر استراتژیک شان استفاده کرده و مانع از بالا رفتن قیمت نفت شوند.

نخست وزیر ژاپن گفت: «ما در حال بررسی راهی هستیم که قانونا چگونه می توانیم با آمریکا و سایر کشورهای نگران در مورد قیمت نفت، همکاری کنیم.»

«ما پس از بررسی وضعیت هر کشور و آنچه ژاپن می تواند انجام دهد، نتیجه گیری خواهیم کرد.»

کیشیدا گفت: «ما به‌دنبال راهی هستیم که قانوناً بر سر قول خود به آمریکا و سایر کشورهای نگران در مورد قیمت نفت، برای همکاری با آن‌ها بمانیم. ما به‌دقت شرایط هر کشور و کاری را که ژاپن می‌تواند انجام دهد بررسی می‌کنیم و به نتیجه خواهیم رسید».

ژاپن در گذشته برای مقابله با پی آمدهای جنگ خلیج فارس در اوایل دهه ۱۹۹۰ و زلزله مرگبار و سونامی در سال ۲۰۱۱ برداشت کرده است.

ژاپن بخش اعظمی از نفت خود را از خاورمیانه وارد می کند و افزایش اخیر قیمت نفت و تضعیف ارزش ین، هزینه های واردات را بالا برده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 2
    مگه ژاپن میتونست بگه نه، یانکیها همچین میزدن تو دهنشون که بگن غلط کردیم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس