کد خبر 1302325
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
وضعیت مصدومان اعتراضات سراسری در آمریکا؛ از نابینایی تا آسیب‎های دائمی

پس از قتل جورج فلوید، معترضان، خیابان‌های آمریکا را پر کردند اما برای برخی، زخم‌های آن همچنان عمیق است.

به گزارش مشرق، بسیاری از آمریکایی‌ها می‌گویند در ماه‌های آشفته پس از مرگ جورج فلوید در سال ۲۰۲۰، به شدت توسط پلیس این کشور مجروح شدند.

به گزارش «اِن بی سی نیوز»، در بحبوحه آنچه که گسترده‌ترین اعتراضات در تاریخ آمریکا خوانده می‌شود، با حضور هزاران نفر در صدها نقطه در سراسر آمریکا برای اعتراض به خشونت پلیس و اعلام انزجار از رفتار افسران پلیس با «فلوید»، «والاس»، «برونا تیلور» و سایر قربانیان، ده‌ها تظاهرکننده با استخوان‌های شکسته، بریدگی‎ها، کبودی‌ها و آسیب‌های دائمی‌تر مانند نابینایی، راهپیمایی‌ها را ترک کردند.

بسیاری از افسران پلیس آمریکا با پوشیدن لباس‌های تاکتیکی به تظاهرات‌ها اعزام شدند و از ابزار کنترل جمعیت مانند اسپری فلفل و گاز اشک‌آور و همچنین گلوله‌های لاستیکی علیه معترضان مسالمت آمیز استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

فصل تازه اعتراضات سراسری در آمریکا در نتیجه حکم جنجالی دادگاه +عکس

بر اساس گزارش پزشکان حقوق بشر، حداقل ۱۱۵ معترض در سراسر آمریکا با این سلاح‌های کنترل جمعیت از ۲۶ می‌ تا ۲۷ جولای ۲۰۲۰، از ناحیه گردن یا سر شلیک هدف قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

حالا سفیدپوستان نماد سیاهپوستان را سرنگون می کنند! +عکس

در پی اعتراضات در آمریکا بستری شدن در بیمارستان، شکایت‌ها و درخواست‌های پاسخگویی پلیس به حد بالایی رسید.

با گذشت بیش از یک سال، بسیاری هنوز در حال تلاش برای بهبودی هستند و دیگران می‌ترسند که هیچ درمانی برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

یکی از این معترضان به نام «ریکیا یانگ»، می‌گوید که او بر اثر خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دچار پارگی رباط‌ های شانه، آسیب دیدگی کمر، کبودی در پای راست و پارگی در صورتش شد.

به گفته «یانگ»، پلیس به او دستبند زده و چند ساعت او را از پسر ۲ ساله‌اش جدا کرده است.

«یانگ»، می‎گوید «آن‌ها(افسران پلیس  آمریکا) با من مانند یک حیوان رفتار کردند.»

خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان در سال گذشته به طور گسترده ثبت شده است، اما مشخص نیست که چه تعداد از افراد آسیب دیده‌اند، زیرا همه به دنبال مراقبت‌های پزشکی نرفته و یا حتی گزارش حملات علیه خود را ثبت نکردند.

«یانگ»، تنها یکی از معترضانی است که جراحات وی ثبت و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

برای دیگران، جراحات شدید آن‌ها تمام شواهدی بود که از خشونت داشتند.

پس از پایان اعتراضات، کسانی که توسط پلیس آمریکا مجروح شده بودند با درد، ویزیت پزشکان و افزایش صورت حساب‌های پزشکی مواجه شدند.

به ندرت اتفاق می‌افتد که پلیس آمریکا با عواقب چنین خشونتی روبرو شود.

ابزار کنترل جمعیت مانند گلوله‌های لاستیکی قرار بوده رویکردی کمتر کُشنده برای نظارت بر اعتراضات توسط پلیس آمریکا باشد اما کارشناسان می‌گویند که این ابزارها هنوز بسیار خطرناک هستند و در موارد نادر می‌توانند کُشنده باشند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس