کد خبر 1302322
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
امارات از گفت‎وگو با سوریه و ایران به دنبال چیست؟

سیاست خارجی امارات در سال‌های اخیر به مجموعه متناقضی از رویکردها مبدل شده است.

به گزارش مشرق، دولت‎های عربی منطقه همچون امارات و عربستان سعی دارند روابط خود را با سوریه و ایران عادی کنند، اما چرا؟

عربستان در حال مذاکره با ایران است و بر اساس درخواست سعودی‌ها و پادرمیانی عراق، مذاکرات ادامه دارد.

اما یکی از دولت‎هایی که در منطقه به واسطه اقداماتی که در منطقه انجام داده، سعی دارد خود را به ایران نزدیک کند، امارات است.

بیشتربخوانید:

مسیر زمینی ایران به حلقه اتصال امارات - ترکیه تبدیل می‌شود

حضور امارات در ائتلاف علیه یمن و مشارکت در جنایات عربستان در این کشور، چهره بدی از این کشور در افکار عمومی منطقه و جهان پدید آورد.

از سوی دیگر سیاست امارات در طول یک جنگ طولانی علیه سوریه، سیاست همراهی سران رژیم با اسرائیل، آمریکا و عربستان را نشان می‌دهد.

اکنون که سوریه به یک ثبات نسبی با فائق آمدن بر گروه‌های تروریستی تکفیری به دست آورده، مقامات امارات سعی دارند خود را به دمشق نزدیک کنند.

سفر «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات به سوریه و دیدار او با مقام‎های این کشور به ویژه «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، دارای پیام ویژه‌ای است.

امارات اکنون تحت فشار است؛ از یک سو به خاطر سازش با رژیم صهیونیستی و برقراری ارتباط سیاسی با «تل آویو» و از سوی دیگر اختلافاتی که با سعودی‌ها پیدا کرده و در جنگ علیه یمن با ریاض با مشکل روبرو شده است.

امارات سعی دارد تا با برقراری دوباره روابط با سوریه و ایران، از بار فشار افکار عمومی بر روی خود بکاهد.

امارات به شدت به این فرآیند نیاز دارد و برای برون رفت از شرایط حاکم با کاهش مواضع تند علیه سوریه و ایران تلاش می‌کند تا توجه ۲ کشور را به سوی خود جلب کند.

سوریه در این شرایط، نباید نسبت به پیشینه اقدامات امارات نسبت به خود بی تفاوت باشد و آن‌ها را نادیده بگیرد.

قطعاً سوریه باید از امارات برای جبران اقدامات گذشته مطالبه داشته باشد.

قطعاً نمی‌توان بدون پذیرش اقدام غلط و جبران خساراتی که به سوریه وارد شده، به سادگی به بهبود روابط و بند زدن چینی شکسته مناسبات دو کشور رسید.

امارات به جهان اسلام و آرمان‌های مردم مسلمان و مردم فلسطین خیانت کرده و دست به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی زده است و این اقدام را نمی‌توان نادیده گرفت.

امارات و هر کشور مسلمانی که تن به سازش با رژیم صهیونیستی داده است، باید متوجه خیانت خود شده و به این سیاست پایان دهد.

قدر مسلم، رویکرد امارات به سوی ایران و سوریه برای بهبود روابط، برای آن کشور تبعات مثبت بیشتری از سازش با رژیم صهیونیستی خواهد داشت که حتی در صورت قطع آن با «تل آویو»، سود خواهد کرد.

تناقض در سیاست‌های امارات در قبال مسائل و تحولات منطقه، به ویژه سوریه و یمن و در کنار آن همکاری نزدیک با رژیم صهیونیستی همگی نیاز به روشنگری و توجه ویژه دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 0
    "عربستان در حال مذاکره با ایران است و بر اساس درخواست سعودی‌ها و پادرمیانی عراق، مذاکرات ادامه دارد."خخخخ قشنگ از همون سطر اول اخبار رو معکوس میکنید! عربستان دنبال مذاکره با شماست یا شما التماس حج دارید؟!
  • مجید IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    بابا جان چرا اینقدر کوچه من غریبم درمی آوریداربابشان دستور داده دیگر خاورمیانه اولویت آمریکانیست من دنبال محاصره چین هستم .خاورمیانه وشاخ آفریقا را خالی می کنم -(افغانستان -عراق -لیبی -حتی سوریه ویمن نیز درآیند حال روزبهتری پیدا می کنند -ودستور آمده قدرتهای منطقه خودشان مشکلاتشان راحل کنند دیگر دیگ جوشان خاورمیانه برای آمریکا مفید نسیت ایران وعربستان باید منافع خودش در منطقه را مشخص وتقسیم قدرت کنند حالا امارات می خواهد سری درسرها داشته باشد واز عربستان عقب نماند هیچ پیروزی وشکستی برای کشور اتفاق نیافتاده فقط دستور آمریکااست برای تخلیه خاورمیانه -سوریه یک مقدار فرق دارد بخاطر حفظ موقیت دربرابر پایگاههای روسیه وانهم درحال رایزنی هستند
  • کیوان IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 1
    سلام به این اماراتی ها که سالهاست علیه ایران عمل میکنن اعتمادی نیست نبای به اونی که میخاد بیاد ایران راش بدن
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 1
    امارات تبدیل به نامه رسان اسراییل شده است .
  • علی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 1
    با سلام امارات به دنبال فرو کردن حنجر از پشت به دنیای اسلام و محور مقاومت است .همین و بس
  • خسرو IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    امارات غرق شده و نمی تواند از کابوس عادی سازی با اسرائیل بیرون بیاید و روز بروز بیشتر در منجلابی که بدست خودشان برای روزهای بهتر درست کرده اند غرق میشوند و ممکن است جوانان آن فعلا در خوشگذرانی بسر ببرند اما بزرگان دارند آرام آرام بیدار میشوند و دارد رویای آنها تبدیل به کابوس میشود و راهی جز با عادی سازی با کشورهای قوی منطقه برای نجات خود ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس