خاندوزی: قانون حذف سود مرکب برای تولید کنندگان بدهکار ادامه می‌یابد

بنابر اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، اجرای قانون حذف سود مرکب برای تولید کنندگان بدهکار به نظام بانکی، کماکان ادامه می یابد.

به گزارش مشرق ازشادا، سید احسان خاندوزی با اعلام این خبر گفت: با پیگیری های به عمل آمده از سوی وزارت اقتصاد، از ۲۴ شهریور ماه امسال، ستاد ملی مقابله با کرونا در پیش جلسات خود با تداوم اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بانکی که نزد مردم تحت عنوان "حذف سود مرکب" شناخته می شود، موافقت کرده است.

خاندوزی با اعلام این‌که از ۱۹۱ هزار متقاضی، تعداد ۱۷۶ هزار نفر پس از تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی موفق به استفاده از مزایای این قانون شده اند، گفت: متأسفانه با وجود این که همچنان تعداد زیادی متقاضی برای استفاده حذف سود مرکب وجود داشت، در شهریور امسال، مهلت مقرر قانون مذکور به سر رسید اما در صورت تصویب نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا، اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۰ تداوم می یابد.  

به گفته وزیر اقتصاد، خوشبختانه درخواست و پیگیری وزارت اقتصاد از ستاد ملی کرونا در این ارتباط، در جلسات مقدماتی مورد قبول قرار گرفته و امیدواریم در جلسه هفته آینده بتوانیم با مجوز این ستاد، این تسهیل را هم به عنوان یک کمک دیگر به بخش های تولیدی کشور به جریان بیاندازیم.

بر مبنای قانون تسهیل تسویه بدهی بانکی که اجرای آن از سال ۱۳۹۸ آغاز و به خاطر همه گیری کرونا، با کندی مواجه شد، تولید کنندگان دارای بدهی تا پایان سال ۹۷ به شبکه بانکی پس از حذف سود مرکب به صورت سیستمی و بر اساس محاسبات مورد تایید بانک مرکزی، می توانند تسهیلات معوق خود را به شرط پرداخت نقدی کل بدهی، تسویه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس