ماجراجویی های نظامی دولت بایدن در اروپا بیشتر می شود

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که دولت «جو بایدن» به دنبال تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به عملیات های نظامی این کشور در اروپا برای طراحی عملیات ها و ماموریت های جدید است.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن پست، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی کردن رزمایش های نظامی ایالات متحده در کشورهای اروپایی در سال های اخیر است و در همین رابطه از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، اطلاعاتی درباره آن مانورها درخواست کرده است.

بیشتر بخوانید:

نشست مجازی شی و بایدن؛ تعامل یا تقابل پکن و واشنگتن

واشنگتن پست در گزارش خود در همین رابطه آورده است: کاخ سفید از پنتاگون خواسته است تحلیل و خلاصه ای از تمرین هایی که ارتش آمریکا در سال های اخیر به منظور بازدارندگی علیه روسیه در اروپا انجام داده است و همچنین توجیه هر کدام از این ماموریت ها، ارائه دهد، چرا که دولت بایدن در حال ارزیابی عملیات های نظامی در هوا، روی زمین و یا در دریا است که برای ارزیابی قدرت نظامی کرملین و اطمینان بخشیدن به متحدان و شرکای ایالات متحده در اروپا طراحی شده اند.

مطابق گزارش مذکور، هدف این است که «نمایی کامل از تمرینات نظامی ایالات متحده و سایر فعالیت های بازدارنده در اروپا به کاخ سفید داده شود تا بتوان ماموریت های جدید را در چارچوب اقدامات گذشته ارزیابی و برنامه ریزی کرد».

این گزارش در ادامه ذکر می کند که عملیات های نظامی آمریکا در اروپا «در سال‌های اخیر و در بحبوحه تنش‌ها با مسکو افزایش یافته است».

همچنین «برخی از متخصصین از این مسئله ابراز نگرانی کرده اند که برخی از این عملیات ها بیش از حد تحریک آمیز شده اند و باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند.

واشنگتن پست همچنین به نقل از یکی مقامات ارشد دولت بایدن، نوشت: کاخ سفید به دنبال این نیست که اطلاعات درخواست شده از پنتاگون را برای محدود کردن این فعالیت ‌ها به کار گیرد.

گزارش مذکور در حالی منتشر می شود که مقامات کرملین بارها به حضور تحریک آمیز نظامیان و تسلیحات نظامی آمریکا و شرکای غربی اش در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داده اند و گاهی نیز این تنش ها دو طرف را تا مرز برخورد با یکدیگر پیش برده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس