کد خبر 1301788
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
وزیر دفاع آمریکا وارد بحرین شد

وزیر دفاع آمریکا برای شرکت در هفدهمین کنفرانس امنیتی منطقه‌ای وارد بحرین شد.

به گزارش مشرق، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا با انتشار خبری در صفحه شخصی خود در توئیتر خبر داد که برای شرکت در هفدهمین کنفرانس امنیتی منطقه‌ای موسوم به «گفت‌وگوهای ۲۰۲۱ منامه» وارد بحرین شده است.

بیشتر بخوانید:

ایران و سوریه محور سفر وزیر دفاع آمریکا به خلیج فارس

وزیر دفاع آمریکا در این ارتباط گفت: «به تازگی وارد بحرین شدم، جایی که مشتاقانه منتظر سخنرانی در گفت‌وگوی منامه و دیدار با گروهی از مسئولان بین المللی و منطقه‌ای برای بحث در مورد اولویت‌ها و چالش‌های مشترک در خاورمیانه هستم».

پیش از این، پنتاگون از سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه خبر داده بود. بر اساس این گزارش، سخنگوی پنتاگون اعلام کرده بود که «لوید آستین» قرار است به زودی سفر منطقه‌ای خود به غرب آسیا را آغاز نماید. سخنگوی پنتاگون هدف از این سفر را تقویت شراکت دفاعی آمریکا اعلام کرده بود. پنتاگون همچنین با تکرار ادعاهای واهی افزود که وزیر دفاع آمریکا قرار است در این سفر فعالیت‌های ایران و آنچه «تهدید امنیت و ثبات از سوی آن» خواند را بررسی نماید.

هفته گذشته همچنین «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری خود در ساختمان پنتاگون به طرح اتهامات تکراری علیه ایران پرداخت و گفت: ایران در حال دامن زدن به تنش‌هاست. آستین در این نشست از سفر خود به منطقه غرب آسیا و کشور بحرین خبر داده بود و در این ارتباط افزود: ایالات متحده عمیقاً به امنیت خاورمیانه متعهد است.

وزیر دفاع آمریکا با ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای تهران، مدعی شد: علاوه بر جاه‌طلبی‌های هسته‌ای، ایران چالش‌های امنیتی جدی برای آمریکا و متحدانش دارد.

رئیس پنتاگون به تقابل اخیر بین نیروهای ایرانی و آمریکایی در آب‌های منطقه نیز اشاره کرد و در این ارتباط گفت: ما از خود و منافع‌مان دفاع می‌کنیم. این نوع رفتار قابل تحمل نخواهد بود. ما آماده دفاع از منافع و شرکای خود هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس