کد خبر 1301652
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
روسیه  آمریکا روسیه

سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه طرح کنگره آمریکا علیه رئیس‌ جمهور این کشور را نمونه‌ای واضح از دخالت واشنگتن در امور سایر کشورها خواند.

به گزارش مشرق به نقل از آر تی، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه نمایندگان آمریکا مبنی بر به رسمیت نشناختن «ولادیمیر پوتین» به عنوان رئیس‌ جمهور روسیه بعد از سال ۲۰۲۴، گفت: این نمونه‌ای واضح از دخالت آمریکا در امور سایر کشورهاست!

بیشتربخوانید:

طرحی آمریکایی ضد ریاست جمهوری پوتین

او در ادامه افزود: این نه تنها برای روسیه بلکه برای همه کشورهای جهان نیز مدرک محکمی است که نشان می‌دهد آمریکا رسما در امور داخلی سایر کشورها مداخله می‌کند.

پسکوف تاکید کرد: چنین ابتکاراتی از جانب نمایندگان آمریکا غیرقابل قبول است. ما این را دخالت در امور خود می‌دانیم و بر این باوریم که تنها روس‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند چه کسی و چه زمانی رئیس‌جمهورشان باشد و نمایندگان هیچ کشوری در هیچ جای جهان نمی‌توانند در این باره تصمیمی اتخاذ کنند.

«ولادیمیر جباروف» معاون اول کمیته روابط خارجی روسیه نیز در این خصوص گفت: پیشنهاد نمایندگان آمریکا «بی ادبانه و به دور از عقل سلیم» است و با اینکه می‌دانم این پیشنهاد تصویب نمی‌شود ولی هشدار می‌دهم در صورت تصویب شدن منجر به قطع روابط بین روسیه و آمریکا خواهد شد.

پیش از این دو عضو کنگره آمریکا طرحی را ارائه دادند که طبق آن به رسمیت شناختن ولادیمیر پوتین به‌ عنوان رئیس‌ جمهور روسیه پس از سال ۲۰۲۴ از سوی واشنگتن پایان می‌یابد. پیش نویس این قطعنامه اصلاحیه قانون اساسی روسیه مبنی بر توانایی پوتین برای شرکت مجدد در انتخابات سال ۲۰۲۴ است را برخلاف قوانین بین‌المللی می‌داند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • LU ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 4
    حکومت مادام‌العمر که این حرفها را ندارد
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      فراموش کرده اند بدهند بتو - تو باید در عشق نوبت و رسیدن بقدرت بسوزی و بسازی
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      1 0
      البته اگر دوست یانکی‌ها باشی مثل حسنی مبارک و غیره مشکلی ندارد!! در ضمن فضولیش به یانکی های دانکی نیومده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس